Во овие два града во Србија постојано се објавуваат понуди за работа во угостителството, но никој не се пријавува на овие огласи.
Да се најде работник во угостителството, пред се келнер, долго време е предизвик за сопствениците на бројни локали во Лозница, но и низ Србија. Иако има можности за работа, само малкумина одговараат на огласите.
„Потребен е келнер, Се бара работник во кафуле, одлични услови. Ова се само неколку од огласите кои се наоѓаат во угостителските објекти низ Лозница и Бања Ковиљача, а на кои никој не се пријавува со месеци“, велат сопствениците на ресторани и кафулиња.
„Платите плус бакшишот, често се, велат, натпросечни, но има се помалку луѓе кои професионално и одговорно би ја работеле оваа работа. „Може да се заработи и до 600 евра и повеќе, плус бакшиш од 500, 600 евра и зошто пак одат во Германија?! Толку може да заработува месечно“, вели келнерот Милан Максимовиќ.
Покрај постојаната позиција, келнерите се ангажирани хонорарно на свадби, приватни веселби, организирани забави, што претставува дополнителен облик на приход. Сепак, судејќи според побарувачката, работници нема. Сопствениците на новоотворените локали се снаоѓаат со користење на можноста за дуално образование.
„Кога влеговме во оваа приказна, мислевме дека главно е да се опреми објектот и да се добие најдобрата локација, но потоа се покажа дека клучна работа е персоналот и дека навистина нема угостителски персонал. И тогаш најдовме Соломонско решение - децата од средното угостителско училиште. Од едно одделение дојдоа 10 деца“, вели Бранислава Миќиќ, управителка во угостителски објект во Лозница.
Велат дека не може секој да работи во угостителството. Келнерот мора да биде љубезен, одмерен, во униформа, а не во патики и одело за шетање. Тврдат дека старомодни келнери има се помалку, а помладите најчесто ја вршат работата додека не најдат нов. „Мислам дека проблемот е на ниво на самата држава, бидејќи знам дека во другите туристички центри како Златибор и Врњачка Бања дури вработуваат странци. Ние генерално немаме проблем, нашите работници кои моментално работат биле кај нас многу долго, некои и од самиот почеток. Навистина се трудиме да ги стимулираме“, истакнува Марија Николиќ, маркетинг менаџер на хотелот во Бања Ковиљача.
Недостигот на работна сила во угостителството доведе, како што тврдат, работодавачите да се борат за работници нудејќи им повисоки плати и подобри услови за работа. Во средното економско училиште велат дека 15 ученици секоја година завршуваат образовен профил на келнер, а годинава имало интерес за повеќе од една паралелка.