Евтини се, бараат добар сервис, а трошоците за поправка честопати се скапи. Пред да купите автомобил со дизел мотор, добро е да ги знаете предностите и недостатоците на таквиот мотор.
Екологистите, градските власти и некои држави сѐ повеќе се сомневаат во дизел автомобилите. Камиони, комбиња и повеќето автобуси се возила со дизел мотори. Ги користат и градежни и патни машини и дизел локомотиви. Кога ќе снема струја, ситуацијата ја спасуваат дизел генераторите.
Дизел моторите се познати по својата економичност. Во минатото, кога не се користеше директно вбризгување гориво, се ценеше и нивната издржливост. Тие беа гласни, прилично слаби и испуштаа многу издувни гасови.
Ниската потрошувачка на гориво го поттикнува купувањето на дизел автомобили. Сепак, треба да се имаат на ум неколку работи:
• Дизелот работи добро во големи и тешки автомобили, како што се седани, теренци и пикапи (практично единствениот избор во Европа во овој сегмент), како и теренски возила. Обезбедува значителни заштеди во потрошувачката на гориво во споредба со бензинските мотори.
• Дизелот е дизајниран за подолги патувања, не е погоден за урбана употреба, бидејќи скапите делови како што се филтерот за честички на дизелот (затнувањето) и дводелниот (лебдечки) замаец со спојката брзо се трошат.
• Купувањето автомобил со дизел мотор е исплатливо за некој што вози многу. Со текот на годините, дури и откако ќе се земат предвид трошоците за замена на хардверот, таквото купување може да се исплати.
Дизел автомобилите се поскапи од бензинците.
• Во некои европски градови се забранува влез на дизел автомобили во трговските центри.
• На дизел моторот му треба соодветен сервис.
• Современите мотори бараат употреба на дополнителни работни течности кои не се наоѓаат во автомобилите со бензински мотори: течност AdBlue (се користи кај дизел мотори кои го исполнуваат стандардот Euro 6 за издувни гасови) и каталитичка течност (го намалува автозапалувањето на саѓи во филтрите за честички), се користи во автомобили со FAP филтри за честички (т.н. влажни).
• За да се спречат дефекти, вреди да се користат специјални хемиски адитиви за дизел гориво, дизајнирани за чистење на системот за вбризгување. Можете исто така да користите работилнички методи за чистење на системот за вбризгување откако ќе го поврзете моторот со специјална пумпа.
• Набљудувајте го однесувањето на возилото и контролната табла. Согорувањето на филтерот за дизел честички управуван од компјутерот за управување со моторот не смее да се прекинува. Прекинот обично резултира со дефект на скапиот филтер за честички на дизелот.
• Современите дизели се чувствителни на мраз, што предизвикува проблеми со палењето на моторот. Може да предизвика и кристализација на течноста AdBlue (до минус 11 степени Целзиусови), што ќе ја оштети многу скапата пластична пумпа. Затоа е препорачливо да го чувате автомобилот во гаража.
Ако купите автомобил на лизинг, на пр. во формулата за лизинг со целосна услуга (каде што трошоците за поправка и сервис се вклучени во цената на месечната рата), можете да купите автомобил на дизел без никакви грижи. Ако купите автомобил на лизинг до 5 години (т.е. во рамките на гарантниот рок обезбеден од производителот на автомобилот), исто така нема причина да се грижите. Сепак, треба да се има предвид дека, на пример, неквалитетното гориво може да доведе до тоа производителот да не ја прифати гаранцијата. Слична ситуација може да се случи кога сопственикот на автомобилот ќе предизвика блокирање на турбината, на пример поради неодржување на соодветното ниво на моторното масло.
Ако сакате да возите таков автомобил 8-10 години, треба да се почитуваат посебни правила. Благодарение на нив, можете да го продолжите животниот век на додатоците што е можно повеќе и да ги намалите трошоците за возење автомобил.
Избегнувајте градско возење без прекини. Овој тип на работа предизвикува брзо затнување на филтерот за дизел честички. Најмалку еднаш неделно автомобилот треба да помине неколку десетици километри со поголема брзина. Може да се користат специјални адитиви за дизел гориво, кои ја намалуваат температурата на самозапалување на саѓи за околу 100 степени Целзиусови (освен за автомобили со FAP филтри, каде што оваа улога ја игра каталитичката течност). Исто така, постојат специјални хемикалии (на пр. кои се вбризгуваат директно во филтерот DPF) кои имаат за цел да ги исчистат наслагите од саѓи.
• Возењето низ град, поврзано со честите стартувања, го уништува дводелниот (лебдечки) замаец.
Дизел автомобилот „сака“ да вози глатко, без нагли забрзувања. Спортското, агресивно возење го уништува турбополначот и дводелниот (лебдечки) замаец.
• Користете специјални моторни масла, наменети за автомобили со филтри за честички.
• Не возете побрзо додека моторот не се загрее и моторното масло не ја подмачка доволно турбината. По запирање, почекајте најмалку 30 секунди за да го заштитите турбополначот од оштетување пред да го исклучите моторот.
• Заменувајте ги филтрите колку што е можно почесто, вклучувајќи го и филтерот за гориво, за да го заштитите системот за вбризгување од контаминација.
• Чувајте повеќе гориво во резервоарот за да избегнете влага и 'рѓа кои подоцна можат да ги оштетат компонентите на системот за вбризгување.
• Треба да се користат хемикалии наменети за чистење на системот за инјектирање.
• Можеби ќе бидат потребни дополнителни услуги, како што се хемиско чистење на вентилот EGR и хемиско чистење на системот за довод на ѓубре што го намалува доводот на воздух.
• На грешките мора да се реагира многу брзо. Расипувањето на една компонента го забрзува расипувањето на другите.
• Деловите се многу скапи.