Технологијата ретко оди наназад, сепак, трендот на враќање на грамофонските плочи достигна нов врв и ја надмина продажбата на ЦД-а.
Според извештајот на здружението RIAA, за прв пат од 1987 година, продажбата на грамофонски плочи ги надминала компактните дискови минатата година.
Тешко е да се каже дали аудиофилите или колекционерите се оние кои се најзаслужни за ова достигнување, но се сомневаме дека аналогните музички продуценти се жалат, особено ако се земе предвид дека плочите се продадени во 41 милион примероци, а ЦД-ата во 33 милиони примероци.
Јазот е уште позначаен ако ја гледаме ситуацијата од финансиски аспект. Минатата година, потрошувачите потрошиле 482,6 милиони долари на ЦД-а, што е двојно повеќе од 1,2 милијарди долари потрошени на плочи.
Приходите од продажбата на рекорди веќе ги надминаа ЦД-ата во 2020 година, меѓутоа, со испораките на античкиот медиум зголемени за 17 отсто оваа година и пратките на неговиот дигитален братучед намалени за 18 отсто, конечно видовме дека аналогниот формат излезе како победник во однос на продадени копии.
Иако побарувачката за музика на компактните дискови опаѓа, тоа не значи дека истото може да се каже и за популарноста на дигиталното аудио. Ако се земат предвид сите формати на потрошувачка на дигитална музика, вкупните приходи ќе скокнат за 6 отсто во 2022 година, на 15,9 милијарди долари, што е околу 92,3 отсто од уделот на пазарот.
Стриминг услугите како Spotify, Deezer, Tidal и Apple Music минатата година остварија приход од 10 милијарди долари, а YouTube и услугите базирани на реклами донесоа уште 1,8 милијарди долари.
„Сè на сè, 2022 година беше импресивна година кога станува збор за растот, по една деценија растечка популарност на стриминг на музичката сцена“, вели Мич Глејзер, извршен директор на здружението RIAA.
„Продолжувајќи ја таа серија, приходите од претплати од стриминг услуги сега претставуваат две третини од уделот на пазарот, достигнувајќи рекордни 13,3 милијарди долари.
Во меѓувреме, преземањата на музика продолжуваат да ја губат популарноста. Во текот на минатата година овој вид на потрошувачка на музика оствари приходи од 495 милиони долари, што е пад од 20 отсто, или 84 отсто во однос на пикот што се случи во 2012 година.