Критиката понекогаш, по својата природа, може да биде лична, но како личност која ја дава, треба да можеме да го одделиме она што мислиме за нечија работа и однесување на работа од она што го мислиме за таа личност.
Давањето критики не е лесно, но давање конструктивна критика може да биде навистина тешко, особено ако не сакате да ја налутите личноста на која и давате.
Не можете точно да знаете како некој ќе ги сфати вашите зборови, но можете да направите многу за да ги натерате да комуницираат поконструктивно. Па, како да давате критика што не звучи злонамерно?
Не ја критикувајте личноста – критикувајте го проблемот
Ова се подразбира, но дефинитивно е важно да се потсетуваме секој пат кога критикуваме. Критиката понекогаш може да биде од лична природа, но како личност која ја дава, мора да знаеме како да го одделиме она што го мислиме за нечија работа и однесување на работа од она што го мислиме за таа личност надвор од работното место.
Фокусирајте ја вашата критика на работите за кои сакате да разговарате и одолејте на искушението да ја осудите личноста или неговата работа воопшто. Не е исто да се каже: „На итните задачи треба побрзо да реагирате“ и „Пребавни сте“, затоа треба да се задржиме на првиот пример.
Бидете љубезни кога давате критики и запомнете зошто ја давате на прво место
Причината поради која критикувате е да му помогнете на некого да се подобри или да го елиминирате проблемот што ги мачи нив, вас, а можеби и другите колеги. Ако искрено сакате да помогнете некому или да видите како треба да се поправи некое однесување, направете го тоа со правилен пристап.
Понудете позитивни и конкретни предлози како решенија веднаш и опишете го проблемот јасно, без да зборувате за личноста. Зборувајте само за проблемот. Ова може да бара, но најдобрата критика е највнимателната и најфокусираната. А за оној што ја прима критиката тоа е најлесно бидејќи јасно гледа во што е проблемот и може да најде начин да го реши без да чувствува дека треба да се промени себеси како личност.
Користете го методот „сендвич“.
Едноставно, сакаш да ја ставиш својата критика помеѓу две кришки леб, т.е. помеѓу двете позитивни работи што ги прави таа личност за да го ублажи кажаното и да не изгледа дека претерано го критикувате колегата. Премногу негативни информации одеднаш може ментално да ја блокираат личноста, па додавањето комплименти е добар начин да се задржи фокусот за време на критиките.
Никој не сака постојано да слуша причини зошто е лошо во нешто – завиткајте го со работи во кои личноста е добра или причини зошто ја сакате неговата работа. Но, најважно е да бидете искрени за позитивните аспекти.
Давајте повратни информации, а не упатства за туѓа работа
Освен ако не знаете како да работите туѓи работи, немојте директно да го критикувате бидејќи таа личност едноставно ќе ве игнорира. Наместо тоа, кажете им како нивната грешка влијае на вас, на вашето време и на вашата работа. Понудете се да помогнете во решавањето на проблемот и поддржете го решението до кое ќе дојде личноста што ја критикувате.
Бидете конкретни за резултатите што сакате да ги видите
Наместо да мавтате со раката и да кажете „ова не е во ред!“, подобро објаснете зошто мислите така и бидете конструктивни за она што би сакале да го видите или што би помогнало работите да се „исправат“. Со конструктивна критика, луѓето ќе добијат идеја да ги свртат работите на подобро.
Извор: biznisinfo.mk