Станбените недвижности за продажба во третиот квартал поевтинија во просек за 1,9 отсто, а на годишно ниво за 6,3 отсто, се наведува во извештајот на ВДП објавен во петокот.
Во вториот квартал, цените паднаа за неверојатни речиси 10 проценти на годишна основа, најмногу од 2000 година. Статистиката за третиот квартал се уште не е објавена.
ВДП ги вклучува најважните финансиски институции во Германија, како што се Дојче банк (Дојче), Комерцбанк (Комерцбанк), провинциските државни банки и големите штедилници.
Новите податоци и петтиот последователен квартал на цените во рецесија покажуваат дека стабилизирањето на пазарот на недвижности ќе трае подолго од очекуваното. Истото важи и за деловните простории. „Потребно беше долго време за да заживее пазарот“, рече директорот на VDP, Јенс Толкмит.
Индексот на цените на недвижностите VDP се базира на трансакции на повеќе од 700 банки и е попрецизен од анализите врз основа на огласи, бидејќи овие цени се предмет на промени во текот на преговорите меѓу продавачот и купувачот.
Економистите го објаснуваат падот на цените на становите во Германија на послабата побарувачка, што пак е резултат на обесхрабрувачки поскапите финансирања и надуените градежни трошоци за купувачите.
Цените на недвижностите паднаа и во седумте најголеми германски градови, и покрај оскудната понуда, за 1,3 отсто квартално и 5,7 отсто годишно: највисоки во Франкфурт, 9,1 и најниски во Берлин, 4,7 отсто.
Недостигот на станови се одразува и на пазарот за изнајмување, каде што цените во третиот квартал се за околу 5,8 пати повисоки од претходната година. Сè поизразениот недостиг на станови и огромната побарувачка ги зголемуваат цените за изнајмување, рече Толкмит.
Но, особено силен пад има и кај комерцијалните недвижности , кои во третиот квартал паднаа за 10,6 отсто на годишна основа. Тоа е првпат во Германија од 2009 година канцеларискиот простор да стане поевтин од станбениот простор.
Цените на тој пазар го поттикнуваат трендот на работа од дома и построгите регулативи за енергетска ефикасност. Понатаму, малопродажните објекти ја губат својата атрактивност поради растот на онлајн трговијата и рецесијата на потрошувачката под притисок на инфлацијата.