Популарно познати како „црни кутии“, рекордерите за летови се задолжителни за авионите од крајот на шеесетите години на минатиот век, а од јули годинава истото ќе важи и за сите нови автомобили што се продаваат во Европската унија.
Иако се нарекуваат „црни кутии“, овие уреди не се црни, туку обично се портокалови за полесно да се најдат во случај на несреќа. Уредите ќе треба да бидат дел од сите новорегистрирани автомобили во Европската унија и во стандардна опрема.
Станува збор за уред наречен Event Data Recorder (EDR), кој ќе биде задолжителен за сите патнички автомобили кои припаѓаат на класата M1, во кои покрај возачкото седиште има и до осум патнички места.
Исто така, со EDR ќе бидат опремени и комерцијалните возила од класата N1, вклучувајќи пик-ап и комбиња чија маса не надминува 3.500 килограми. Земјите на Европската Унија се Австрија, Белгија, Бугарија, Хрватска, Кипар, Чешка, Данска, Естонија, Финска, Франција, Германија, Грција, Унгарија. Ирска, Италија, Летонија, Литванија, Луксембург, Малта, Холандија, Полска, Португалија, Романија, Словачка, Словенија, Шпанија и Шведска.
Сообраќајните несреќи имаат и финансиски последици за луѓето кои се вклучени во нив, а ЕДР ќе и помогне на полицијата да утврди што точно се случило откако ќе се анализираат податоците за ЕДР. Уредот ќе снима одредени параметри за краток временски период, пет секунди пред и 0,3 секунди по ударот.
Според документацијата на Европската комисија, EDR снима и складира податоци за брзината, сопирањето, положбата и навалувањето на автомобилот на патот, како и за тоа како реагираат безбедносните системи. Дополнително, анализира дали е активиран системот за итни повици. Познато е дека системот eCall стана задолжителен во ЕУ од април 2018 година.
EDR мора да складира информации „со висок степен на прецизност“. Исто така, складира информации поврзани со марката и моделот на возилото, како и опремата.
Овој систем е вграден во контролната единица на воздушните перничиња и не може да се исклучи. Автоматски се активира кога ќе се активираат затегнувачите на безбедносните ремени и воздушните перничиња. Дополнително, започнува да снима кога ќе се појави отворена хауба на возилото или кога има промена на брзината во страничниот или надолжниот правец за повеќе од 8 km/h во рок од 0,15 секунди.
Сите податоци зачувани од EDR му припаѓаат на сопственикот на возилото. Уредот работи на принцип на затворена јамка, а податоците се собираат анонимно за да не бидат предмет на манипулација доколку падне во погрешни раце.
Податоците за EDR се достапни само за надлежните органи и служат како помош при реконструкција на несреќи. Информациите може да се добијат преку OBD интерфејсот, но во случај на несреќа тие се достапни и директно преку „црната кутија“.