Која е тајната за среќен и исполнет работен живот? За повеќето од нас кои се движат низ корпоративните кариери најдобро што можеме, одговорот останува неостварлив.
Како водителка на подкастот Working It на FT, Изабел Бервик разговарала со стотици експерти за ова прашање и, како што вели, научила многу од своите колеги.
„Мојата нова книга е за тоа како да се движите низ неуредниот свет на работа. Опфаќа сè, од идентификување на потенцијални работодавци кои звучат одлично до градење на сопствен бренд без фактор на лазење и справување со непријатни членови на тимот или безумни шефови“, рече таа.
Тврди дека не постои брз начин за нирвана на работа, но во новата книга, објавена на 11 април, тој ги споделува своите пет најдобри сознанија за успехот на работа:
1) Погледнете во огледало пред да го критикувате вашиот шеф
Одиме на работа влечејќи го незгодниот куфер исполнет со неодамнешниот емотивен багаж, животните разочарувања и неколку реликвии од детството.
Дел од тој багаж не е корисен за вас или вашите колеги. Може дури и да ја саботира вашата кариера. Но, можете да дадете се од себе за да го преболите. Габриела Браун, директорка на консултантската куќа за работни односи Working Well, вели дека психоаналитичкиот концепт наречен „трета позиција“ може да помогне. Тоа вклучува излегување надвор од себе, за да ги гледаме нашите интеракции како некој друг.
„Јас ја зазедов третата позиција и иако резултатите се измешани, тоа е огромна и корисна промена во начинот на размислување“, изјави авторот. Фокусирањето на вашето однесување како што го гледаат другите, вели Браун, помага да се открие што вие и вашиот багаж носите во напнати или тешки ситуации, за да можете да одговорите на нив со поголем увид и разбирање.
2) Секој сака да биде слушнат, но никој не сака да слуша
Ако не сте биле изложени на корпоративна шега дека извршните директори ги слушаат вработените, каде бевте во изминатите четири години? Пандемијата воведе во ера на поемпатични шефови. Или, подобро кажано, шефови кои се труделе да бидат поемпатични.
Понекогаш е тешко да се слуша внимателно во работен контекст, особено кога има нерамнотежа на моќта. За зафатените менаџери, секој состанок има цел, а кога вработените ќе посочат други грижи, тие исфрлаат мисија да ја исполнат. Сепак, подоброто слушање може да подобри речиси сè на работа.
Започнете подобро да слушате со тоа што одбивате да размислувате за тоа што ќе кажете следно. Фокусирајте се на она што го кажува вашиот тимски член или шеф. Размислете за тоа прво. И поставувајте прашања.
3) Gen Z ни ја покажува иднината на работата
Влијанието на генерацијата Z (луѓе родени помеѓу 1997-2012) врз работната сила ќе биде огромно: веројатно најзначајната промена во последните децении.
„Не ја отфрлам важноста на вештачката интелигенција (ВИ) овде. Верувам дека човечката страна на работата ќе стане поважна бидејќи машините ги ослободуваат луѓето од административни задачи.
Затоа, одржувањето на помладите работници добро и ангажирано ќе биде голема инвестиција, а иднината за менаџерите може да биде во надгледувањето на личната благосостојба, како и на професионалниот развој. Малку работодавци ја следеле големината, обемот и сеизмичкото влијание на оваа промена.
4) Менаџерите се прават, а не се раѓаат
Не бев во право. Секој може да стане добар менаџер. Но, без соодветна подготовка, поддршка и развој никој не може да го направи тоа“, вели авторот.
Потребна е обука, поддршка или тренер или ќе зажалите. И вашиот тим ќе ги пропушти придобивките од одличното управување, нешто што драматично ја зголемува продуктивноста и ангажираноста.
5) Преземете повеќе ризици
Кога ќе се појават големи можности, можеби ќе треба да работите повеќе за да ги искористите максимално.