Во динамичниот свет на работните односи, прашањето за покачување на платата често може да биде чувствителна тема за многу вработени.
Срамот и несигурноста можат да бидат големи пречки, но социолозите сугерираат дека со правилниот пристап, барањето за покачување може да биде успешно и корисно за кариерата.
Според социолозите, клучот лежи во стратегијата и во тајмингот.
„Вработените треба да бараат покачување кога имаат докази за својата вредност и придонес во компанијата. Ова може да биде по успешен проект, или по достигнување на значајна работна годишнина”, велат социолозите.
Тие исто така советуваат дека вработените треба да бидат подготвени со конкретни примери кои ја илустрираат нивната вредност и да имаат јасна слика за пазарната вредност на нивната позиција.
„Истражувањето е критично. Знаењето за тоа колку се плаќаат слични позиции во вашата индустрија може да ви даде солидна основа за вашето барање. Покрај тоа, многу важно е да се одржи професионален тон и да се избегнат емоционални аргументи. Подгответе се да ги презентирате вашите аргументи на начин кој е фокусиран на факти и достигнувања”, советуваат експертите.
Во контекстот на македонскиот пазар на трудот, каде што културните норми може да влијаат на начинот на кој се водат овие разговори, социолозите велат дека е важно да се земат предвид и локалните обичаи.
„Пристапот може да варира во зависност од компанијата и нејзината корпоративна култура. Во некои случаи, може да биде поприфатливо да се иницира разговор за покачување во неформална средина, додека во други, формалниот писмен начин на барање може да биде попрепорачливо“.
Социолозите советуваат дека вработените треба да бидат отворени за преговарање и да бидат подготвени за компромис.
„Понекогаш, покачувањето може да дојде во форма на дополнителни бенефиции или флексибилно работно време, а не само како зголемување на платата. Бидете отворени за различни опции и бидете подготвени да ги разгледате сите можности кои можат да придонесат кон вашата професионална и лична сатисфакција“, објаснуваат социолозите.