Во последните години, железничкиот превоз во Македонија се соочува со сериозен предизвик: значително намалување на бројот на патници кои го користат овој вид транспорт.
Статистичките податоци покажуваат дека во првите четири месеци од тековната година, возовите превезле само 42.000 лица, што е драстичен пад во споредба со 102.000 патници превезени во истиот период лани.
Оваа тенденција на опаѓање е особено загрижувачка ако се земе предвид дека железницата традиционално се смета за еден од најсигурните и најекономичните начини на превоз.
Експертите велат дека причините за овој пад се многубројни и комплексни.
На пример, состојбата на железничката инфраструктура во земјата е далеку од идеална, со застарени возови кои често се расипуваат и предизвикуваат долги доцнења.
Ова го потврдува и изјавата на еден прилепчанец, кој изрази сериозна загриженост за својата безбедност и наведе дека поради честите неисправности и доцнења, престанал да го користи железничкиот превоз.
„Секој пат кога ќе помислам да користам воз, се присетувам на последниот пат кога чекав повеќе од два часа поради технички проблеми. Не можам да си дозволам да доцнам на работа или на важни состаноци поради непредвидливоста на возовите“, ни изјави Пеце Карески од Прилеп.
Оваа ситуација предизвикува сериозни финансиски последици за железниците, кои веќе се соочуваат со финансиски тешкотии.
Без значителни инвестиции во модернизација и подобрување на услугата, тешко е да се замисли како овој тренд може да се промени.
Сепак, има и такви кои веруваат дека со правилната стратегија и поддршка, железницата може да се ревитализира и повторно да стане примарен избор за патниците во Македонија.
Во меѓувреме, патниците се вртат кон алтернативни форми на транспорт, како што се автобусите и приватните возила, кои нудат поголема флексибилност.
„Доколку железницата сака да ги врати своите корисници, ќе мора да понуди подобра услуга, поголема сигурност и конкурентни цени. Само така може да се надева на враќање на довербата на патниците и на своето место како клучен играч во транспортниот сектор на Македонија“, коментираат експертите.