Неодамна спроведовме анкета на тема: „Дали му противречите на вашиот шеф/надреден, кога мислите дека не е во право?“ Одговорите нудат фасцинантен увид во тоа како вработените се движат низ деликатната рамнотежа помеѓу изразувањето на нивните мислења и одржувањето на хармонијата на работното место. Во оваа статија, ќе ги истражиме резултатите и што тие откриваат за динамиката на моќта, комуникацијата и одлучувањето на денешните работни места.
Динамиката помеѓу вработените и нивните претпоставени е од клучно значење за поттикнување здрава и продуктивна средина.
За дополнително да ја истражиме оваа врска, спроведовме анкета на нашиот сајт, поставувајќи едноставно, но многу битно прашање: „Дали му противречите на вашиот шеф/надреден, кога мислите дека не е во право?“. Одговорите даваат сознанија за моменталната состојба на културата на работното место и довербата што вработените ја имаат во искажувањето на своите мислења.
Одговорите на прашањето беа следните:
- Секогаш (го правам тоа постојано)
- Понекогаш (избирам кога)
- Никогаш (не смеам)
Во анкетата учествуваа 893 испитаници, а еве ги резултатите:
1. Најмал процент или 15% од испитаниците, одговориле дека никогаш не му противречат на шефот, односно не смеат. Овој резултат нагласува значително ниво на претпазливост или страв кај вработените. Неподготвеноста да се проговори сугерира дека многу работници може да имаат приоритет на одржувањето на хармонијата или безбедноста на работното место наместо да ги изразат своите грижи, дури и кога веруваат дека некоја одлука или директива е неточна. За жал, коментарите кои граѓаните ги оставија, не се воопшто охрабрувачки:
„Шефот е секогаш во право ќе трпиме засекогаш“,
„Не смеам, веднаш ќе добијам отказ или ќе ми прави мобинг да не можам да издржам и сама да си дадам отказ“.
2. 31% или 488 од испитаниците одговориле: Понекогаш (избирам кога). Овој селективен пристап сугерира дека вработените ги мерат ризиците и придобивките пред да ги предизвикаат надредените, одлучувајќи да ги изразат своите грижи само кога веруваат дека тоа е навистина неопходно или кога влогот е голем.
Еве дел од коментарите:
„Не се работи за тоа дека противречам, туку повеќе дебатирам кога мислам дека греши. Така би ги надминале грешките кои можат да настанат како резултат на неусогласеност.“
„Не секогаш од прва значи дека си во право, затоа прво се воздржуваш за после тоа со факти да му докажеш дека не е во право. Се зависи од ситуацијата.“
„Ако е самобендисан, а не се замарам со фирмата сеедно, ако е негова одговорност што сака нека прави. Ако е добра фирма кај што сакам да останам би имало противречење ама сепак зема поголема плата од мојата, нека ја земе и одговорноста.“
„Само кога мислам дека и наштетува на компанијата.“
„Се разбира дека да, никој не е секогаш во право.“
3. Најголем дел - односно малку повеќе од половина, 55% или 488 од испитаниците на прашањето: „Дали му противречите на вашиот шеф/надреден, кога мислите дека не е во право?“ одговориле: Секогаш (го правам тоа постојано). Оние кои одговориле „секогаш“ ја одразуваат културата на работното место каде се вреднува отвореноста и директната комуникација. Овие лица постојано ги изразуваат своите мислења, без оглед на околностите, демонстрирајќи силно чувство на доверба и посветеност да се осигураат дека одлуките се засноваат на точни информации. Овој проактивен пристап може да биде од витално значење за поттикнување на транспарентна и иновативна работна средина, каде што предизвикувањето на статус кво се гледа како на пат кон подобрување наместо како извор на конфликт.
Прочитајте дел од она што го кажаа граѓаните:
„Му укажувам на грешки кои заедно ги решаваме.“
„Имам повеќе искуство од мојот надреден и сум го спасувал многу пати, не за друго туку заради негови грешки ЈАС нема да напредувам со плата.“
Во тек е нашата нова анкета во која прашуваме: Каде мислите дека ќе добиете повисока плата?