Соочувајќи се со динамични промени во климата и непредвидливите природни непогоди, туристите се принудени да ги преиспитаат и променат своите патувачки навики.
Според најновите анализи, секторот за туризам е под значително влијание на овие глобални трендови, што резултира со тектонски промени во индустријата.
Пандемијата на ковид-19, заедно со честите пожари, недостигот на снег и други елементарни непогоди, доведоа до промени во побарувачката и понудата на туристичките услуги.
Европската комисија извести дека се очекува зголемување на бројот на посети на северните региони, додека јужните крајбрежни области ќе се соочат со намалување на туристичкиот промет.
Оваа промена е особено изразена со затоплувањето на климата, што предизвика намалување на бројот на луѓе кои планираат да го посетат Медитеранот за време на топлите месеци.
Сезонската побарувачка се смени, со намалување на патувањата во лето и зголемување во зима.
Алпските ски-центри, кои традиционално привлекуваат милиони туристи, се соочуваат со недостиг на сигурен снег, што влијае на една четвртина од одморалиштата.
Пазарниот удел на одморалиштата на повисоките локации се очекува да поскапуваат, бидејќи ски-туризмот се поместува кон повисоки надморски височини.
Ако се реализираат најавите за глобално затоплување, алпските ски-центри би можеле да имаат значително помалку снежни денови годишно до крајот на векот.
Природната снежна покривка може целосно да исчезне во одредени одморалишта, што ќе има драматични последици за туризмот.
Различните кризни ситуации во Европа, вклучувајќи ги и оние поврзани со климатските промени, новите заразни болести и војните, имаат директно влијание на туристичкиот сектор.
Скијачките одморалишта и жичарниците се обидуваат да ги привлечат туристите со алтернативни активности како алпски велосипедски патеки за да се компензира задоцнетата скијачка сезона.
Со оглед на овие промени, туристите сѐ повеќе се насочуваат кон дестинации кои нудат стабилни временски услови и нови видови на рекреација.
Туристичките компании исто така известуваат за зголемен интерес за постудени дестинации, што укажува на потребата од адаптација на туристичката индустрија кон новите глобални реалности.