Македонија е земја со огромен туристички потенцијал – од планини и езера до културно-историски богатства.
Сепак, бројките во туризмот често покажуваат дека овој сектор сè уште не е целосно искористен.
За да напредуваме, можеме да се oгледаме на успешните примери од Балканот, каде некои земји постигнаа извонредни резултати.
Пример од Хрватска: моќта на брендот
Хрватска е еден од најуспешните туристички брендови на Балканот. Нивното мото „Медитеранот како што беше некогаш“ привлече милиони туристи, првенствено поради добро разработената промоција на природните убавини и културното наследство.
Ева Јанковиќ, маркетинг менаџер од Загреб, вели:
„Клучот беше јасната стратегија. Ние инвестиравме во онлајн промоција, соработка со инфлуенсери и креирање автентични доживувања за туристите“.
Хрватска покажа дека квалитетна инфраструктура, комбинирана со силна дигитална стратегија, може да донесе неверојатни резултати.
Македонија, на пример, може да го искористи Охрид како сличен адут, но со посилен акцент на промоцијата на автентичноста.
Словенија: зелен туризам
Словенија се профилираше како лидер во одржливиот туризам, со што привлече гости кои ја ценат природата и еколошката свест.
Тие воведоа „Зелена шема за туризмот“, која ги охрабрува локалните заедници и бизниси да го усвојат еколошкиот начин на работа.
Анже Лончар, претставник на Словенечкиот туристички сојуз, споделува:
„Луѓето денес бараат одговорен туризам. Успеавме да ги обединиме сите чинители – од хотели до фармери – под една цел“.
Македонија може да научи многу од Словенија, особено со развој на руралниот туризам во Маврово, Кратово или Берово, промовирајќи го како „зелена дестинација“ со органски производи и традиционална кујна.
Грција: приказна за автентичност
Грција успешно го користи своето културно наследство, а секое место има уникатна приказна.
„Туристите сакаат да слушнат легенди за антички градови, да пробаат традиционални јадења и да уживаат во гостопримството“, вели Андреас Костопулос, туристички експерт од Атина.
Во Македонија, приказните за Самоиловата тврдина, античкиот град Хераклеја или мистичниот Марков манастир може да бидат преточени во автентични туристички понуди.
Што треба да направи Македонија?
Инфраструктура – Подобрување на патиштата до руралните области и историските локации.
Промоција – Креирање силен туристички бренд кој ќе ги истакне автентичните вредности.
Образование – Обука на туристичките работници за подобро услужување и разбирање на странските туристи.
Јавен и приватен сектор – Соработка за инвестиции во еко-туризмот и дигитална стратегија.
Со правилна стратегија и инспирација од соседите, Македонија може да го засили својот туристички отпечаток и да стане дестинација која туристите ќе ја избираат со воодушевување.
Туризмот може да биде клуч за економски раст и подобрување на животот во локалните заедници – само треба да ја препознаеме и искористиме шансата.