![Разликите во платите се огромни: Колку заработуваат пилотите во Lufthansa, Eurowings и Tuifly](https://s.vrabotuvanje.com.mk/data/images/preview/article/2d/709993d2-resize-820x0x100.jpg)
Пилотирањето е апсолутна работа од соништата за многу деца. Секој што ќе го постигне тој сон мора да заврши долг курс за обука и може да се надева дека ќе заработи добро за живот. Но, колку навистина заработуваат пилотите на германските авиокомпании?
Влегувањето во пилотската кабина не е лесно. Секој што сака да стане пилот и да управува со патнички авион мора да помине низ обемна и скапа обука. Според германското здружение за професионални пилоти Cockpit, потребни се меѓу 60.000 и 120.000 евра, во зависност од објектот за обука. Како што објави порталот Ausbildung.de, обуката е поделена на обука за професионални пилоти и обука за комерцијални пилоти. На професионалните пилоти им е дозволено да летаат со помали авиони или да работат како копилоти во големи авиони, додека на комерцијалните пилоти им е дозволено да летаат со поголеми патнички авиони.
По обуката, пилотите почнуваат како први офицери. Откако ќе стекнат доволно професионално искуство, тие можат да станат капетани. Според Здружението на пилоти во кокпит, тоа е можно по три до 20 години како прв офицер, во зависност од авиокомпанијата.
Од прв офицер до капетан
Според Здружението Кокпит, опсегот на плати за пилотите е огромен: почетната плата за првиот офицер е помеѓу 1.500 и 6.500 евра бруто месечно. Ако станете капитен, ќе добивате од 3.000 до 12.000 евра месечно. Но, која е вообичаената плата? Невозможно е точно да се каже; разликите меѓу авиокомпаниите се огромни. Дополнително, платата зависи и од областа на дејноста, вели Кокпит. Просечната годишна плата за првите офицери е 100.000 евра, а за капетаните кои летаат на средни релации околу 135.000 евра, се вели во извештајот.
Највисока плата за пилоти во германска авиокомпанија
Авиокомпаниите обично не сакаат да кажат колку точно ги плаќаат своите пилоти. На прашањето на германски RTL, Lufthansa, Eurowings и Tuifly рекоа дека не ги објавуваат овие информации. Само Кондор беше подготвен да зборува за платите: „Платата на вработените во пилотската кабина во основа се состои од неколку компоненти, кои варираат во зависност од различни фактори како што се нивото на искуство, припадноста на компанијата или деновите на должност“, велат од авиокомпанијата. Основната почетна плата е 78.000 евра годишно. Згора на тоа, има и надоместоци како и платени трошоци за храна, превоз и сместување.
Но, платите на другите авиокомпании исто така постојано се објавуваат. Во почетокот на 2025 година, на пример, Handelsblatt извести за различни плати во Lufthansa и Eurowings - и двете авиокомпании припаѓаат на Lufthansa Group. Според тоа, почетната плата за првите службеници во Луфтханза е 88.600 евра бруто годишно. Тоа се 7.383 евра месечно. Згора на тоа, им се исплаќаат и надоместоци.
Во Eurowings почетниците заработуваат помалку: 70.200 евра годишно или 5.850 евра месечно. Според Ханделсблат, капетаните со највисок стаж – односно со долгогодишна активна служба – можат да добијат максимум 202.300 евра фиксна плата во Еуровингс. Нивните колеги од главниот бренд на Луфтханза заработуваат уште подобро: треба да заработуваат до 281.300 евра бруто годишно. Ако на тоа се додадат специјални плаќања и делење профит, можна е годишна плата од околу 300.000 евра. Ова значи дека капетаните на Луфтханза се меѓу оние кои најмногу заработуваат во индустријата.