Во последно време се често гледаме и слушаме кратенки што претставуваат одредени работни места, односно позиции. Можеби сте слушнале – „Тој е CEO“, и ви било потребно малку време за да се сетите дека се работи за некој извршен директор.
Со некои други кратенки, како што се CAO, CIO или CTO, можеби само ќе прашате – “Молам?” Денар ви носи одговори на прашањата што значат кратенките CEO, COO, CCO, CMO и што работат тие?
CEO – Chief executive officer
Извршен директор, одговорен за надгледување на активностите на целата компанија, на кого сите му поднесуваат извештај.
Одговорности на директорот:
- Осмислување на краткорочни и долгорочни стратегии
- Распределба на работните задачи, делегирање
- Координирање на извршување на задачите
- Следење на трендовите на пазарот, развој на технологијата
- Следење на движењето на конкурентските компании за исти или поврзани активности
- Следење на развојот на средства за работа и други фактори кои можат да влијаат на развојот на компанијата
- Контрола на резултатите од работата
COO – Chief operations officer
Главниот оперативен директор управува со компанијата секојдневно.
- Дизајнирање и имплементација на деловната стратегија, планови и процедури
- Поставување сеопфатни цели за перформанси и раст
- Воспоставување на политики кои ја промовираат културата и визијата на компанијата
- Следење на секојдневните операции на компанијата и работата на менаџерите (ИТ, маркетинг, продажба, финансии, итн.)
- Водење на вработенита да постигнат максимални перформанси и посветеност
- Оценување на перформансите со анализа и толкување на податоци и метрики
- Пишување и поднесување извештаи до Извршниот директор за сите важни работи
- Помагање на извршниот директор во напорите за собирање на средства
- Учество во активности за проширување (инвестиции, превземања, корпоративни сојузи, итн.)
- Управување на односите со партнерите / добавувачите
CFO – Chief financial officer
Главен финансов директор, одговорен за надзор на финансиските активности, финансиското планирање и управување со ризиците, готовинскиот тек и анализата на податоци.
Одговорности на финансовиот директор:
- Управување со сметководство, човечки ресурси, односи со инвеститори, правни, даночни и трезорски оддели
- Составување на периодични планови за парични текови
- Составување извештаи за извршени ставки од планот
- Анализирање извештаи
- Преговарање со должници за намирување на долговите
- Воспоставување правила и критериуми во врска со одобрување на кредити
- Контрола на користење на кредитите
- Унапредување на бизнисот
CTO – Chief technology officer
Технички директор или раководител на технички оддел, чиј фокус е на научни и технички проблеми.
- Учество во клучни одлуки како член на извршниот менаџерски тим
- Одржување блиски односи со сите членови на менаџерскиот тим
- Управување со сметководство, човечки ресурси, односи со инвеститори, правни, даночни и трезорски оддели
- Надзор на финансиското работење на подружниците и работите во странство
- Следење на трансакцискиот систем на компанијата
- Имплементација на најдобрите оперативни практики
- Следење на плановите за придобивки за вработените, со посебен акцент на максимизирање на бенефициите од потрошувачкиот пакет
- Преговарање за купување
CIO – Chief information officer
Директор за информатичка технологија, одговорен за ИТ и компјутерски системи неопходни за функционирање на компанијата.
- Советување и помош за високото раководство во врска со набавките и управувањето со ИТ;
- Развивање, одржување и олеснување на имплементацијата на здрава и интегрирана ИТ структура
- Промовирање на ефикасен дизајн и работа на сите главни процеси, вклучително и подобрување на работните процеси.
- Оценување на условите за вработените во однос на знаењата и вештините потребни за постигнување на целите
- Оценување на степенот до кој сите менаџери во компанијата ги исполнуваат условите
- Развивање стратегии и специфични планови за вработување и обука
- Известување до раководителот на одделот за Сигурност на информатичкиот систем.
CAO – Chief administrative officer
Директор за администрација – ги надгледува финансиските, административните и маркетинг сегментите.
- Обезбедување на влез во деловното и стратешко планирање
- Поставување цели за секторите и индивидуалните менаџери
- Соработка со колегите за имплементација на политиките и развивање на подобрувања
- Организирање и координирање на внатрешните работи
- Следење на распределбата на средствата и буџетирање
- Обезбедување насоки за вработените и проценка на нивните перформанси
- Решавање прашања што може да се појават – навремено
- Преземање одговорност за навремено известување до високото раководство или регулаторните агенции
CRO – Chief risk officer
Директор за ризици, задолжен за управување со ризиците и можностите на компанијата.
- Одржување регистар на ризици врз основа на важечките закони и прописи.
- Одржување на попис на внатрешните контроли и мапирање на клучните области на ризик.
- Следење на напредокот со помош на внатрешна ревизија, само-тестирања или контрола.
- Помагање во извршувањето на деловната усогласеност на претпријатието, откривање измами и проценка на ризикот преку идентификување на клучните ризици
- Мониторинг на ризиците: Помагање во развојот и следење на клучните индикатори за ризик (KRI) кои се прикажани на различни начини за да се идентификува зголемен ризик и проактивно да се спроведат мерки за намалување на ризикот.
- Идентификување на новите ризици што произлегуваат од новите прописи, измами или перење пари.
- Анализа на податоци: Координација на собирање информации за ризици од изворни системи, сектори и известувања. Анализа на податоци и примена на различни клучни области на ризик за ажурирање на профилот на ризик.
- Управување со објавите, дистрибуција и достапност на правилата и процедурите за усогласеност и финансискиот криминал.
CCO – Chief creative officer
Креативен директор во креативните или дизајнерските индустрии – задолжен за управување со креативниот тим.
- Насочување на креативниот производ на компанијата
- Развивање стратегија за уметнички дизајн кој го дефинира брендот на компанијата.
- Создавање уникатна слика за компанијата и доставување препознатлив дизајн до потрошувачите
- Создавање јасна слика за брендот, која е основна и суштинска работа во целата компанија
- Рекламирање незаборавен уметнички дизајн, структурирање за да се постигнат функционални цели
- Осигурување дека дизајнот и функционалноста се комбинираат хармонично, така што фирмата може да претстави производ што успешно го претставува нејзиниот креативен бренд.
CMO – Chief marketing officer
Директор за маркетинг и неговите одговорности:
- Планирање на маркетинг цели
- Имплементација на маркетинг планови и програми
- Истражување, анализа и следење на финансиските, технолошките и демографските фактори кои влијаат на пазарните можности
- Планирање и следење на рекламирањето и промоцијата
- Комуникација со надворешни маркетинг агенции, автори и уметници
- Давање препораки во врска со ценовната стратегија
- Спроведување ефективна контрола на маркетинг резултатите
- Проценка на реакцијата на пазарот на рекламните програми и структурирање и состав на производите
- Препорачување и предлагање промени
- Подготовка и доставување на извештаи за маркетинг активностите
KAM – Key account manager
Менаџер на клучни клиенти, ги извршува сите контакти со клучните клиенти, договара деловна активност и остварува продажба, го следи развојот на пазарот и ги определува продажните цели врз основа на анализа.
- Управување со продажба и одржување на врска со специфични клиенти.
- Менаџерот на сметката ги одржува постојните односи на компанијата со клиентот или група клиенти, обезбедувајќи продолжување на соработката
- Управување на односи со клиенти кои им се доделени. Клиентот ќе остане со еден менаџер на сметката за време на траењето на соработката
- Менаџерите на сметки служат како интерфејс помеѓу услугата за клиентите и продажниот тим на компанијата
- Менаџерот на сметката служи за да ги разбере барањата на клиентите, да планира како да ги исполни овие барања и да генерира продажба за компанијата како резултат.
Project Manager, Project Leader
Одговорности на проект менаџерот:
- Изготвување на план за развој на проектот
- Распоредување на долговите
- Координација на извршување на задачите
- Контрола на резултатите од работата и извршување на проектот
- Исправка на неправилности при извршување на проектот
- Буџетско планирање на проектот
PR Manager, Public Relations Manager
Одговорности на ПР менаџерите:
- Остварување на соработка со сите медиуми
- Истражување на ставовите и потребите на одредена целна група
- Испраќање резултати од истражувањето до медиумите
- Организирање јавни настапи
- Планирање и нарачување реклами
- Организација на комуникација со околината
Copywriter
Пишувач на рекламни текстови и слогани.
- Креирање билборди, брошури, каталози, текстови за рекламирање џинглови, реклами во списанија и весници, продажни писма и друга директна пошта, скрипти за телевизиски или радио реклами, социјални мрежи и други маркетинг комуникации.
- Тие обично се познати како пишувачи на веб-содржини ако нивната работа главно се појавува на интернет. Пишувачот на содржина помага да се создадат онлајн реклами, веб-страници, билтени за е-пошта, блогови и објави на социјалните медиуми.
Merchandiser
- Изложувач на производи – задолжен за редење производи и контрола на изгледот на производите во продажниот објект, што треба да придонесе за поголема продажба.