Пакувањето на производите го манипулира мислењето што го имаме за себе, а кое компаниите знаат да го препознаат и искористат. Нашата суета е опасна работа, а експертите за маркетинг знаат како да ја третираат.
Главната функција на пакувањето беше да го заштити производот при транспортот и да го зачува на најдобар можен начин. Меѓутоа, со развојот на индустријата и нашите потрошувачки навики, пакувањето доби и многу важна маркетиншка улога.
Начинот на кој нешто е спакувано може да биде многу моќно средство за комуникација. Не само што пакувањето го активира нашето сетило за вид, туку и други сетила се вклучени во запознавањето што е спакувано во кутијата, како што е сетилото за допир.
Секоја кутија може да се персонализира на безброј начини, кои, пак, му кажуваат нешто на личноста за која е наменето спакуваното. За важноста на пакувањето и воопшто за важноста на првите впечатоци говори и фактот дека брендот може да стигне до нас и да ни ги испрати информациите што ги сака само преку пакувањето на производот на одреден начин.
Што кажува пакувањето на производите за нас?
Амбалажа
Живееме во време кога пакувањето, односно надворешноста е од големо значење. Она што го гледаме влијае на она што го мислиме. За тоа сведочат сè пошарените и бомбастични корици на книги кои речиси „врескаат“ од полиците на книжарниците. Меѓутоа, не само издавачките куќи ја сфатија важноста на пакувањето. Козметика, мода, пакување на храна – индустриските дизајнери се натпреваруваат во атрактивноста на пакуваните производи во секоја од овие области.
Може да се каже дека амбалажата комуницира со потрошувачите визуелно и информативно, односно со графичките решенија и обликот на пакувањето, како и со она што е напишано за производот на пакувањето.
Што купуваме и зошто го купуваме?
Ние го купуваме она што ни го привлекува вниманието во продавницата. Истражувањата покажуваат дека клиентите не размислуваат многу за брендовите и компаниите пред да одат во продавница. Тоа значи дека ние одлучуваме што да купиме само пред полиците. Тогаш на сцена стапува атрактивен дизајн, кој успева да ги намами клиентите да се одлучат за само еден во морето производи. Дизајнот на пакувањето треба да зборува за оригиналноста на пакувањето.
Што знаат компаниите за нас?
Компаниите знаат многу за нас.
Тие знаат како ние реагиравме на нивните дизајнерски решенија во минатото, знаат што ни е интересно, што сакаме и што бараме на бескрајни полици. Знаат да ни продаваат производи за „здрав живот“, но и за „гастрономско уживање“. Тие се запознаени со нашите потрошувачки навики и знаат што може да не мотивира да трошиме пари.
Дека секој пат „паѓаме“ на исти трикови покажуваат светски познатите компании кои со години успеваат да останат на врвот чии пакувања се препознатливи во сите делови на светот.
Пакување
Исто така, се случува постојано да не залажува големината на пакувањето, па дури и по неколку купувања по кои се погриживме да има помалку чоколадо во пакувањето отколку што мислевме (на пример, 80 грама наместо 100 грама), производот се уште е спакуван на идентичен начин што го купуваме. Истото се случува и со чиповите.
Треба да се има предвид дека голем тим експерти во компаниите одредуваат кои се целните групи за одредени производи, а во согласност со тоа се реализира и амбалажата. Фактот дека секој од нас припаѓа на целна група може да изгледа застрашувачки и речиси орвеловски, како производот да е она што не дефинира.
Пакувањето на производите го манипулира мислењето што го имаме за себе, а кое компаниите знаат да го препознаат и искористат. Нашата суета е опасна работа, а експертите за маркетинг знаат како да ја третираат.
Интересно е што при одлучувањето за пакувањето на производите се внимава и на културниот контекст. Имено, се случува во различни земји луѓето различно да реагираат на бојата на амбалажата и главната тема на дизајнот. Меѓутоа, како што глобализацијата зема замав, луѓето ширум светот главно реагираат исто на она што го пишува на пакувањето, без разлика дали се во Македонија, Америка или Тајланд.