Amazon, Google, Walmart и други корпоративни гиганти ги шпионираат своите вработени за да ги спречат да се приклучат на синдикатите. Amazon и Walmart се најпознатите примери за тоа како работодавaчите користат технологија за надзор против вработените.
Компанијата Whole Foods на Amazon користи картички со сензори за топлина кои ги следат локациите во продавниците, кои се сметаат за високоризични во однос на активноста на синдикатот.
Walmart користи методи за следење на активностите на вработените и разговорите за активизам. Google има систем кој ги предупредува менаџерите за внатрешни состаноци на кои присуствуваат 100 или повеќе вработени.
HelloFresh, еден од најголемите снабдувачи на пакети со храна во Соединетите Држави, ги следи објавите на вработените во социјалните мрежи за активноста на синдикатот користејќи маркетинг алатка наречена Falcon.
Експертите привлекуваат внимание на законите за работни односи – од кои повеќето се напишани во првата половина на дваесеттиот век – нагласувајќи дека иако законодавството останало исто, технологијата се променила и продолжува да се подобрува, што им олеснува на работодавачите да ги следат работниците. Во некои случаи, компаниите не треба да измислуваат уреди за да ги шпионираат вработените, туку можат да купуваат комерцијално достапни производи.
Во последниве години, надзорот на вработените драстично се зголеми. Според студијата на компанијата за истражување на пазарот, 60% од големите компании користат алатки за надзор, двојно повеќе отколку пред пандемијата на коронавирус.
Даниел Ханли, висок правен аналитичар во Институтот за отворени пазари, рече дека компаниите како Amazon ќе продолжат да измислуваат нови начини за следење на работниците, истакнувајќи дека надзорот има „застрашувачки“ ефект врз луѓето.
Експертите нагласуваат дека може да биде многу тешко да се докаже дека вработен е ставен под надзор. Раководството може да инсистира дека е неопходно следење за да се осигури безбедноста на вработените или да се спречи вознемирување а, и итни случаи.
Веста најверојатно ќе изврши притисок врз компаниите чиј имиџ е извалкан во последниве години со голем број наводи од пратеници и синдикати за низа прашања, како што се малтретирање на работниците и необезбедување соодветна заштита од коронавирусот како и приватноста.