Зборот бакшиш, кој го користиме како синоним за напојница, доаѓа од персискиот глагол bahshiden, што значи да се даде, подари. Значи, самото значење укажува дека се работи за доброволен гест. Кај нас е и дел од културата, а стана незгодно во време на дигитализација, кога се почесто се користат картички, да се остави бакшиш. Дополнително, кај нас тоа не е законски дефинирано.
Развојот на бесконтактната технологија ги постави темелите за воведување на мобилни плаќања. Европската централна банка (ЕЦБ) бележи промени во навиките за плаќање на потрошувачите, кои исто така беа обликувани од пандемијата на коронавирус. Вториот дополнително ја забрза употребата на различни начини на плаќање без готовина. Готовината сè уште е најпопуларниот инструмент за лични плаќања од мала вредност, но неговата употреба постепено се намалува.
Според истражувањето, четири од десет потрошувачи користеле готовина помалку од почетокот на пандемијата. Повеќе од 90% од Европејците имаат барем една платежна картичка.
Иако бизнисот со картички сè повеќе ја притиска готовината, често има компликации при плаќање бакшиш. Парадоксот е што бакшишот е добредојден во занимањата каде платите не се високи и затоа претставуваат конструктивен дел од заработката. Воедно, станува збор за професии во кои владее т.н „суша на кадри“, а забележлив е и одлив на кадри во други дејности. Се разбира, станува збор за услужни дејности, особено за угостителство и туризам. Келнери, фризери, персонал во козметички салон, хотелски персонал, дури и таксисти. Проблемите во задржувањето и наоѓањето кадар создаваат притисок за зголемување на платите и подобрување на условите за работа. Советите за бакшиш овде изгледаат како коректив.
Дополнително, според препораките на националните институти за јавно здравје, побезбедно е да се плаќа без готовина бидејќи коронавирусот останува на монети и банкноти кои допираат многу раце. Нелогично е бесконтактните услуги и бакшиш да се плаќаат во готово.
Ник Папиќ, ко-основач на OneLife Rally, доаѓа до следниот заклучок:
„Јас сум на пат скоро 300 дена во годината, едноставно немам време секој пат да менувам пари во локална валута. Толку често се наоѓав во непријатна ситуација кога не можев да платам бакшиш во ресторани, салони за масажа, фризерски салони и козметички салони. Тоа беше причината за TipKing. Кога плаќам, се колнам во технолошка сигурност и едноставност. Ова се и основите на нашето решение. Дополнително, верувам дека нашата мисија е да им ја вратиме надежта и довербата во нашиот регион кај младите. Едноставно време е Балканот да направи ментална промена. Треба да извезуваме, а не да увезуваме, да ги инспирираме другите, да не дозволиме другите да нè „мрдаат“. Балканот е новиот „кул“, рече тој.
Апликацијата ќе дава и напојница за музичарите кои ги забавуваат гостите во ресторан или свадбарите. TipKing работи и на принцип на транспарентност во сопственото финансирање. Од секој трансфер добиваат по 4%.
извор: biznisinfo.mk