Научниците анализираа повеќе од 500 логоа за да дознаат повеќе за доброто брендирање.
Истражувањето го спроведоа бизнис школата Montpellier, бизнис школата Westminister и Факултетот за бизнис и економија Lazaridis. Резултатите од истражувањето се објавени во Journal of Marketing Research.
Синџирот ресторани за брза храна McDonald's има попрепознатливо лого, но неговиот конкурент Burger King има подобро лого. Зошто? Логото на Бургер Кинг е описно лого - не е софистицирано, но многу ефикасно.
Според истражувањата, луѓето попозитивно реагираат на описни логоа отколку на оние што не се, т.е. кои се апстрактни како на McDonald’s или Nike’s. Позитивна реакција значи дека одреден бренд се смета за поавтентичен и дека дава поголема вредност за дадените пари.
Во текот на истражувањето се направени логоа на фиктивен производител на опрема за планинари и суши ресторан. Првиот беше описен, а вториот апстрактен. Логото на производителот на опрема за планинарење имаше слика на планина, а на логото на суши ресторанот имаше суши ролничка. Беше утврдено дека луѓето попозитивно реагираат на описни логоа.
Ова беше утврдено со анализирање на 174 логоа на стартап компании. Од ова се заклучи дека компаниите се поуспешни кога имаат описни логоа. Но, ова не е секогаш случај. Луѓето исто така реагираат негативно на овие логоа ако се работи за лош производ.
Овој заклучок е донесен откако беа направени две логоа за масло за јадење. Едниот беше описен, а другиот беше апстрактен. Описната реакција беше позитивна кога беше речено дека маслиновото масло е повкусно и поздраво. Сепак, негативно би се реагирало доколку се каже дека е палмино масло. Реакцијата би била понегативна отколку на апстрактното лого. Имено, иако некој купува на пример палмино масло подобро е логото да не ги потсетува буквално за каков производ се работи.
Но, она што е претходно познато е помалку релевантно за големите компании - дали логото е описно или апстрактно игра помала улога. Затоа McDonald’s не треба да го менува логото. Под него е светски бренд. Покрај тоа, за брендовите кои обезбедуваат повеќе услуги како што е Uber, поприфатливо е да имаат апстрактни симболи, а кои нема да бидат врзани за некоја одредена услуга.
извор: kajgana.com