Што е во прашање?
Дури и Скајпек од Здружението на пивари, кој поседува и управува со пиварници веќе 21 година, изјавил дека причината за процесот што влијае на промената на вкусот на пивото не била разбрана се до 1960-тите.
Кога хмељот во пивото е изложен на силна светлина, доаѓа до реакција на фотооксидација, при што се создава соединението 3-метил-2-бутен-1-тиол, пишува CNN.
За да се спречи тој процес да се случи, производителите на пиво се одлучиле за потемно стакло на пивските шишиња. Затоа денес гледате толку многу пиво во кафени стаклени шишиња.
„Тоа е едноставна реакција која го создава она што повеќето луѓе мислат дека е непожелно“, рекол Скајпек.
Оттука доаѓа популарниот избор меѓу пиварите - кафеното стакло. Но, тоа не е единствената боја што може да се види кај пивските шишиња, некои пива доаѓаат и во шишиња чие стакло е зелено. Што се крие зад тој избор?
Со оглед на тоа што зелената боја нема таква заштитна улога кога е во прашање светлината, причината за неговата употреба е главно маркетингот, вели Скајпек.
„Ако погледнете кои брендови користат зелени стаклени шишиња, ќе видите дека тоа се претежно брендови кои се на пазарот веќе некое време“, рече тој.
Тој додаде дека значителен број европски пиварници користат зелено стакло. Нивните зелени шишиња се нивниот имиџ.
Кога станува збор за изборот на стакло како материјал за пакување во однос на пластиката, Скајпек рекол дека не само што стаклото се смета за поеколошки и изгледа подобро за потрошувачите, туку и спречува пивото да застари.
И лименките се популарен избор за пакување и не пропуштаат светлина, но прашање е колку долго ќе трае. Потребни се повеќе студии во оваа област, според Скајпек, за да се утврди кое пакување е оптимално за да се спречат промените во вкусот.
Што се однесува до сите други упатства за чување пиво за да се спречи процесот што го менува вкусот на пивото, Скајпек има едноставно правило: ладно и темно.
„Пивото во основа е вода, јачмен, понекогаш пченица, хмељ и квасец – тоа е прехранбен производ. „Како и секој друг прехранбен производ, тој е подложен на губење на свежината“, рече тој.
Тој исто така додаде дека „она што навистина предизвикува секој прехранбен производ да ја изгуби својата свежина, покрај оваа фотохемиска реакција, е и изложеноста на кислород и изложеноста на високи температури“.