Децата се природно љубопитни. Задачата на поединецот и заедницата е да создадат услови во кои луѓето од различни возрасти ќе можат да уживаат во нивната љубопитност.
„Во најмладите денови, односно во првите две години кога детето поминува најмногу време во кругот на семејството, важно е да му обезбедиме што повеќе нови искуства. Да се изложуваат децата на различни ситуации. На таа возраст им испраќаме важна порака на децата, а тоа е таа новина и испитување на некое ново искуство, нешто позитивно, а не нешто што е поврзано со некои проблеми“, забележува психологот, проф. д-р Александар Баучал од Филозофскиот факултет во Белград.
Истражувањата покажаа дека децата на училишна возраст некако ја губат својата љубопитност.
„На пример, кога се споредува количината на прашања што децата ги поставуваат во училиште и надвор од училиште, тој сооднос е 10 спрема еден. Училиштето има многу можности да ја поттикне љубопитноста кај децата, но за жал, училиште во кое доминира традиционалното учење, учење за одделенија, каде оценката е најважна, а учениците постојано се под одреден притисок да дадат точен или погрешен одговор, „успева дури и да го убие она што природно го имаме“, нагласува професорот.
Стравот од правење грешки ја попречува нашата љубопитност.
Кога станува збор за возрасните, препораката е изложување на нови искуства кои ќе ги ангажираат интелектуално и емотивно.
„Во зрелата возраст, важно е ние како возрасни некако да имаме право на грешки. Затоа што ако во нашата професија, во личниот живот постојано сме под притисок да не грешиме, тогаш секако дека ќе избегнеме нови ситуации, ќе ја избегнеме неизвесноста и затоа ќе имаме помалку можности за љубопитност“, забележува психологот. .
Неодамнешните истражувања покажаа дека активното стареење ја одложува деменцијата, дури и до седум години.
Важно е некако да изградиме култура на активно стареење, додава професорот. Да ги поттикнеме најстарите сограѓани да ја искористат староста за тие работи и за некои нови искуства, за кои немале време во претходниот период од животот.
Љубопитноста е еволутивно условена како едно од основните алатки за опстанок. За духовен, морален, интелектуален и социјален раст, важно е да поставувате прашања и да барате одговори во текот на животот.