Сегашните цени на горивата сé уште се ограничени со владината регулатива, но поради севкупната состојба во светот, извесно е дека нема да бидат значително пониски во блиска иднина. Затоа е време да се потсетиме како можеме да ја намалиме потрошувачката и да додадеме уште неколку километри возење за исто толку гориво.
Пресметката вели дека најевтино би се снашле со електричен автомобил, но бидејќи тоа сè уште ни изгледа како далечна иднина, мораме да дадеме се од себе нашите автомобили, стари во просек повеќе од една деценија, да ги направиме, што е можно поекономични.
1. Возете помал, полесен автомобил
Постојат неколку работи што можеме да ги направиме за да ја намалиме потрошувачката на гориво. Најдобро е воопшто да не го користите, туку да одите пешки или да земете велосипед.
Ако седнеме зад воланот, треба да ја испланираме рутата што е можно подобро. Еден од начините е кога веќе одиме некаде со автомобил, попатно завршуваме неколку работи и се грижиме нашата рута да биде што е можно пооптимална.
Исто така, возилото што го користиме е подеднакво важно. Општо познато правило е дека колку е поголем и потежок автомобилот, толку повеќе енергија и гориво ќе му треба на километар. Изборот на помал автомобил наместо голем SUV сигурно ќе ви ја намали сметката за гориво. Голем SUV ќе троши речиси двојно повеќе гориво на километар од помал автомобил.
Истражувањата исто така покажуваат дека на секои 100 килограми зголемување на тежината на возилото, потрошувачката на гориво се зголемува за околу пет до седум проценти за автомобил со средна големина. Значи, покрај возењето помал автомобил, најдобро е да се олесни товарот и да се избегне возење наоколу со дополнителен товар.
2. Користете поекономични техники за возење
Начинот на кој возите е исто така важен за заштеда на гориво. Да се вози поекономично значи да се биде свесен за потрошувачката на гориво и да се преземат мерки за нејзино намалување. Постојат различни начини да го направите ова.
Секогаш кога ќе сопирате и ќе го запрете автомобилот, треба повторно да забрзате за да ја достигнете саканата брзина. Забрзувањето троши многу енергија и гориво, па возењето без чести застанувања, следењето на состојбата во сообраќајот (ако видите дека семафорот е затворен, не забрзувајте без причина), тоа ќе доведе до заштеда.
Важно е да го држите пропишаното растојание од другите возила, а исто така помага да ги задржите очите подалеку на патот за да избегнете пречки, а со тоа и непотребно сопирање и забрзување.
Ќе ја намалиме и потрошувачката доколку возиме со најголема можна брзина за да го намалиме оптоварувањето на моторот, а со тоа и потрошувачката на гориво. Оние со автоматски менувач нека го постават на „еко“ режим, доколку ја имаат таа опција.
3. Одморете го моторот
Друг едноставен совет е да не го одржувате моторот во празен од. Помалите автомобили обично трошат еден литар гориво на час во празен од, додека тоа е блиску до два литри на час за голем SUV.
Се разбира, во градското возење генерално не може многу да се направи во врска со тоа, освен да се обидете да избегнете сообраќаен метеж и да тргнете по улици кои се помалку прометни. Но, кога сме паркирани и чекаме, нема причина моторот да работи и непотребно да троши гориво.
4. Колку помалку работи клима уредот, толку помалку автомобилот троши
Повеќето луѓе можеби не го сфаќаат тоа, но користењето на клима уредот користи некаде помеѓу четири до осум проценти повеќе од нормалната потрошувачка на гориво. Наместо тоа, користењето на вентилатор ќе бара помалку енергија од клима уредот. Или уште подобро, спуштете ги прозорците за да добиете свеж воздух, како во старите добри времиња кога автомобилите немаа климатизери.
5. Грижете се за гумите и земете ја предвид аеродинамиката
Добро напумпани гуми се доста исплатливи, бидејќи можат да ни заштедат помеѓу два и четири проценти во потрошувачката на гориво.
Исто така, автомобилите се дизајнирани да бидат аеродинамички ефикасни. Сè што влијае на тоа, вклучително и багажници за покрив, носачи за велосипеди и слично, доаѓа со дополнителен трошок за гориво - особено при поголеми брзини на автопат.