Секој стоти жител го користи велосипед како превозно средство, а во многу европски градови веќе е доминантен начин на транспорт, добар за фитнес, но и за намалување на загадувањето на воздухот од сообраќајот.
Безбедноста е основното барање на секој велосипедист.. Годишно во просек гинат по 50 велосипедисти, многумина велат дека не се чувствуваат безбедно во сообраќајот.
Најголем проблем е недостатокот на велосипедска инфраструктура, тоа е она што е најважно и што даде резултати низ Европа. Тоа е едно, друго е односот на возачите кон велосипедистите, бидејќи тие не ги сметаат велосипедистите за рамноправни ученици во сообраќајот и затоа не се однесуваат правилно, ги претекнуваат одблиску и ова се некои работи кои дефинитивно ги оддалечуваат луѓето од улици.
Одговорните за безбедност во сообраќајот велат дека вината е на двете страни. Прописите се јасни - кога нема велосипедска патека или лента задолжително се движи по десниот раб на коловозот широк до еден метар.
Повеќето велосипедисти го прекршуваат, особено би го издвоиле проблемот со велосипедската кацига. Ова е нешто што, како што е докажано во светот, ги одвраќа луѓето да користат велосипеди, но дефинитивно препорачуваме носење заштитна опрема за велосипеди бидејќи значително влијае на исходот на сообраќајните несреќи во кои учествуваат велосипедистите.
Дури и без кацига, градовите ширум светот најдоа начини да ги заштитат велосипедистите и да го промовираат развојот на велосипедизмот.
Патот до зачувување на нашата планета е тежок и долг, но, како што веќе знаеме, по тој пат мораме да одиме со велосипед.
Истражувањето вели: има десет пати повеќе јаглерод диоксид во воздухот ако патникот се движи со автомобил отколку со велосипед. Поради ова и многу други корисни работи - како што се намалување на метежот, бучавата, но и поради здравјето на луѓето, се повеќе градови стануваат рај за велосипедистите.
Данска и Холандија се високо на листата. Што се однесува до самата безбедност во сообраќајот, би ги издвоиле скандинавските земји како Шведска, Норвешка и Финска. Тие навистина го почитуваат концептот за безбедност во сообраќајот каде што ги штитат ранливите категории на учесници. И сите модели што се применливи во тие земји можат да се применат и во нашите градови во нашата земја.