Водечката консултантска компанија за менаџмент и технологија BearingPoint сугерира дека одлуките за мобилност во Европа и светот ќе бидат многу различни од денес веќе во 2030 година.
Студијата Destination 2030, Who’s in the driver seat for the future of mobility?, идентификува три трендови кои ќе ја поттикнат мобилноста во наредните години:
1.) секое патување ќе стане персонализирано искуство;
2.) нема да се преговара за климатска неутралност;
3.) возачите повеќе ќе користат услуги отколку сопствени возила;
Студијата беше изведена од внатрешното истражување на BearingPoint, погледите на клиентите низ сите индустриски сектори и информации од лидерите во индустријата и технологијата на консултантската фирма. Студијата вели дека далечинското работење, енергетските кризи, климатските промени и прекините на синџирот на снабдување длабоко ја менуваат побарувачката за мобилност и насоката и темпото на промени.
Дури 87% од учесниците во анкетата сметаат дека поретко ќе патуваат на работа, а 81% се изјасниле дека ќе патуваат значително помалку службени патувања во однос на 2019 година, а доколку овој тренд продолжи ќе се одрази на инвестициите во инфраструктурата. Зголемените трошоци поврзани со развојот на нова инфраструктура за мобилност не можат целосно да се пренесат на крајниот корисник. Можеби ќе треба да се спроведе и законодавство за да се постигне соодветна инфраструктура за поддршка на електричните возила. Лиценцирањето и спроведувањето ќе го префрлат фокусот од поединецот кон давателот на услуги – рече Ендрју Монтгомери, глобален директор за држвниот и јавен сектор во BearingPoint.
За климатската неутралност повеќе нема да се разговара, се вели во студијата, која укажува дека 80% од произведените мотори ќе бидат поеколошки до 2030 година. Ќе се зголемат инвестициите во инфраструктурата во активности како пешачење и возење велосипед. Половина од учесниците (49%) велат дека се подготвени да ја жртвуваат сопственоста на возила за да го намалат нивното негативно влијание врз животната средина до 2030 година.
Бидејќи корисниците повеќе ќе користат услуги како споделување на автомобили и нема да поседуваат возила, тие ќе се префрлат на услуги на барање. Услугите и софтверот ќе бидат поважни за општиот потрошувач отколку сопственоста на возилото, бидејќи софтверските платформи ќе го оркестрираат целото патување.