Годинава туризмот во Европа ќе ги достигне или надмине рекордните резултати од 2019 година, особено во Медитеранот, додека Хрватска веќе ги надмина тие резултати, посочи директорот на Хрватскиот туристички одбор (ХТЗ) и потпретседател на ЕТЦ Кристјан Станичиќ.
Според првите податоци од системот еВизитор, од почетокот на годинава до 27 мај, Хрватска ја посетиле 3,5 милиони туристи кои оствариле 10,7 милиони ноќевања, што е за 27 отсто повеќе во однос на истиот период лани и за 3 отсто повеќе од во 2019 година.
Речиси половина од сите пристигнувања или 1,4 милиони и 4,8 милиони ноќевања се остварени само до 27 мај, што е исто така зголемување за 3 отсто во однос на истиот период во 2019 година, додека во однос на ланскиот мај е зголемување за 24 отсто. вели Станичиќ за Хина откако минатата недела како директор на HTZ во Талин, Естонија, тој беше реизбран за потпретседател на ETC (Европска комисија за патувања, асоцијација на национални туристички организации со седиште во Брисел).
Во пресрет на јуни, кога почнува главниот дел од туристичката година, Станичиќ вели дека очекуваат одлични резултати, бидејќи најавите од најважните пазари се многу добри.
„Фокусот на сите во туристичкиот сектор мора да биде на одржливоста на туризмот и позиционирањето на Хрватска како дестинација во текот на целата година, кон што се насочени најголемиот дел од активностите. Има можност и на далечните пазари, а трендот е дека се повеќе туристи го гледаат идеалното време за одмор пред и по летото, без високи температури и гужви на дестинации и со пониски цени“, вели Станичиќ.
Трендови во Европа – Намерата за патување е силна со зголемена загриженост поради повисоките цени
„Хрватска беше истакната на состаноците на ЕТЦ и за време на пандемијата како најуспешна туристичка дестинација, така што очекувањата за оваа туристичка сезона се големи, но и другите земји-членки на ЕТЦ очекуваат добра туристичка година“, вели Станичиќ, додавајќи дека според истражувањето на ЕТЦ, Намерата на Европејците да патуваат е силна и повеќе од половина од нив веќе го резервирале своето следно патување, а 59 отсто од нив планираат две или повеќе патувања до крајот на септември.
На прашањето како растот на цените во туризмот влијае на побарувачката, Станичиќ наведува дека според истражувањето на ETC, повеќе Европејци се загрижени за цените оваа година отколку лани, 24 наспроти 18 проценти. Истото важи и за односот на загриженост за општата економска состојба и личните финансии, но сакаат да патуваат и мислат дека во следните шест месеци ќе трошат повеќе на патувања отколку порано, но и се трудат да штедат при планирањето.
Трендот е дека годинава се очекуваат повеќе пристигнувања на туристи од САД во Европа, од каде што бројот на седишта за авиокомпании за оваа сезона е зголемен за 15 отсто во однос на 2022 година, т.е. за 3 проценти во однос на 2019 година, а инвестициите во маркетинг и промоција на туризмот се зголемени во речиси сите земји.
„Повеќето хрватски конкуренти годинава инвестираат повеќе во промоција отколку во претходните години, тие се многу активни на пазарот, некои повлекоа средства од фондовите на ЕУ, а некои национални туристички организации ги здружија силите со приватниот сектор, така што сите очекуваат подобри резултати. “, вели Станичиќ.
Буџетот на ХТЗ годинава од околу 34,8 милиони евра е за околу 4 отсто поголем од ланскиот, што, нагласува, се суми кои одредени конкуренти ги надминуваат повеќекратно, па затоа успехот на Хрватска го смета за уште поголем.
Извор: biznisinfo.mk