Многумина еднаш се потсмеваа на идејата дека луѓето ќе ги изнајмуваат своите домови на странци преку Интернет – вклучувајќи ја и мајката на ко-основачот и извршен директор на Airbnb Брајан Чески.
Чески, кој ја раскажа својата приказна на неодамнешниот настан на Факултетот за бизнис во Стенфорд, беше индустриски дизајнер во неговите 20-ти, кој се бореше да ја плати киријата. Тој се преселил во Сан Франциско за да живее со неговиот пријател од колеџ Џо Габи, и сфатиле дека имаат бизнис идеја откако го изнајмиле неговиот дом и неговите три воздушни душеци за време на конференција за дизајн.
„Во тој момент, мајка ми рече: „Па, претпоставувам дека веќе го немаш тој бизнис со здравствено осигурување“, рече Чески. „И реков: „Не, мамо, јас сум претприемач.“ А таа рече: „Не, ти си невработен“.
Ним им се придружи третиот ко-основач, Нејтан Блечарцик, а триото официјално ја отвори својата веб-страница во 2008 година. Не беше идеално време да се вклучите во бизнисот: ко-основачите поминаа голем дел од Големата рецесија посетувајќи ги домаќините во Њујорк за да фотографираат станови за изнајмување за нивната веб-страница и подобро да го разберат искуството на гостите“, рече Чески на ко-основачот на LinkedIn на подкастот „Masters of Scale“.“ во 2017 година.
Бизнисот започна да се развива во април 2009 година, откако компанијата доби инвестиција од 585.000 долари од Sequoia Capital. Во февруари 2011 година, Airbnb објави дека гостите резервирале еден милион ноќевања преку нивниот систем.
Компанијата беше проценета на 31 милијарда долари во 2017 година, пред бизнисот да пропадне во март 2020 година, урнат од пандемијата. Месеци пред закажаната првична јавна понуда на Airbnb, бизнисот падна за 80% за осум недели за време на заклучувањето на Ковид-19, им рече Чески на студентите од Стенфорд.
„Кога сте со наша големина… тоа е исто како да сте 18 тркала што одите 80 милји на час, а потоа ги погодувате паузите“, рече тој. „Ништо добро не се случува. За неколку недели, новинарите предвидуваа: „Дали е ова крајот на Airbnb?
За да се бори против колапсот на компанијата, извршниот тим на Airbnb спроведе отпуштања, ги намали личните плати и го намали нејзиниот буџет за маркетинг од „1 милијарда долари на … нула“, рече Чески. Одделенијата како дизајн, финансии и маркетинг се кондензирани во еден оддел, охрабрувајќи ја соработката меѓу тимовите, додаде тој.
Компанијата оствари профит од 40 отсто во 2022 година, рече Чески. Денес, пазарната капитализација на Airbnb е 75,49 милијарди долари, а нето вредноста на Чески е 9,3 милијарди долари, според Форбс.
„Никогаш не сум се фокусирал на обидот да заработам многу пари“, рече Чески. „Само се фокусирав на тоа да бидам што е можно поефикасен, опседнат со искуството.
Гледајќи наназад, Чески рече дека непријатноста на неговата мајка можеби е оправдана. И двајцата негови родители биле социјални работници, а мајка му сакала тој да работи „безбедна работа“ што „ви носи многу пари“, наместо тоа, рече тој.
„Кога започнувате компанија, тоа е главно во вашата глава“, додаде Чески низ смеа.
Извор: biznisinfo.mk