Повеќето од нас користат Wi-Fi секој ден без да размислуваат премногу за потеклото на терминот. Сепак, малкумина ја знаат вистинската приказна зад името кое стана синоним за безжичен интернет. Долго време се веруваше дека „Wi-Fi“ значи „wireless fidelity“, но вистината е дека овој термин всушност не е кратенка или акроним. Потеклото на името Wi-Fi лежи во игра на зборови инспирирани од терминот „Hi-Fi“, познат во светот на аудио опремата како кратенка за „high fidelity“.
Interbrand, маркетинг компанија одговорна за терминот, го лансираше терминот Wi-Fi во 1999 година, сакајќи да создаде име кое лесно се памети, кое интуитивно ќе го донесе концептот на безжичен интернет до потрошувачите. Во потрага по универзално име кое би било препознатливо во различни средини – од домови до кафулиња и јавен превоз, компанијата избра Wi-Fi, играјќи си со веќе добро познатиот термин Hi-Fi.
Интересно е што приказната за потеклото на терминот Wi-Fi повторно стана актуелна благодарение на видеото објавено на TikTok, каде редовно се споделуваат различни интересни факти. Иако низ годините се водеа многу дискусии за вистинското значење и потеклото на ова име, сепак многумина грешат, верувајќи во неговата наводна поврзаност со „wireless fidelity“.
Терминот Wi-Fi, сам по себе, не значи ништо конкретно, но неговото брендирање беше исклучително успешно во пренесување на револуционерната идеја за безжичен интернет, што беше голема вест за потрошувачите во доцните 1990-ти. Името Wi-Fi стана глобално признат синоним за безжичен интернет, успешно интегрирајќи се во различни јазици и култури ширум светот.
Техничкиот термин за Wi-Fi беше IEEE 802.11, но очигледно беше премногу сложен за широка употреба. Потребата за едноставно и незаборавно име доведе до раѓање на терминот Wi-Fi, означувајќи нова ера во светот на интернетот. Денес е тешко да се замисли секојдневието без безжичен интернет, а Wi-Fi стана незаменлив дел од таа приказна.
Со проучување на историјата на терминот Wi-Fi, не само што добиваме увид во една интересна анегдота од светот на технологијата, туку и се потсетуваме на моќта на брендирањето и неговото влијание врз нашите перцепции и секојдневни навики.