Продажбата на електрични возила на Volkswagen во Европа падна за речиси една четвртина во првите три месеци од оваа година, бидејќи потрошувачите се вратија на бензин.
Компанијата во своето последно финансиско ажурирање на 10 април соопшти дека продажбата на целосно електрични возила паднала за 24% во Европа, додека тие се зголемиле за 91% во Кина, во споредба со претходната година.
Сепак, севкупно, компанијата соопшти дека ја зголемила испораката на возила за 3% на 2,10 милиони, со Кина, Јужна Америка и Северна Америка како главни двигатели.
„Возилата со мотори со внатрешно согорување се зголемија за 4% на 1,97 милиони единици, со што се компензира благ пад од 3% на 136.400 целосно електрични возила (BEV). Во овој сегмент, силниот раст во Кина (+91%) не го неутрализира целосно падот во Европа (-24%). Сепак, дојдовните нарачки за возилата BEV во Западна Европа се развија позитивно од јануари до март. „Нарачани се повеќе од двојно повеќе целосно електрични модели отколку во истиот период минатата година (+154%), така што книгата за нарачки BEV моментално изнесува околу 160.000 возила“, се наведува во соопштението на компанијата.
Хилдегард Вортман, член на проширениот извршен одбор за продажба на Volkswagen Group, рече дека резултатите се солидни бидејќи компанијата работи во предизвикувачко пазарно опкружување.
„Групата Фолксваген постигна солидни перформанси за испорака во првиот квартал. Нашето разновидно портфолио на производи ни ја дава потребната флексибилност за да ги компензираме флуктуациите на побарувачката во одредени сегменти – како што е моментално случајот со целосно електричните возила“, рече таа.
„Поголемото присуство на нашите целосно електрични модели во Европа не прави уверени дека ќе растеме во овој сегмент и во нашиот матичен регион и ширум светот во текот на целата година. Повеќе од 30 лансирања на модели во сите погонски единици оваа година ќе ни дадат поттик во наредните месеци“.
Зошто Европејците се враќаат на бензинот?
Во февруари, Европскиот парламент гласаше за усвојување на нов закон со кој се забранува продажба на бензински и дизел автомобили од 2035 година.
Новото правило – дел од поголемите напори за борба против климатските промени во ЕУ – ќе ја забрза транзицијата на блокот кон електрични возила.
И покрај ова, продажбата на електрични возила во Европа се намали во првиот квартал од 2024 година, бидејќи секторот сè уште се соочува со предизвици, како што се високата цена и недостатокот на инфраструктура за полнење, што беше истакнато и од Светскиот економски форум (СЕФ) во неодамнешниот извештај.
„Неодамнешниот извештај на Ernst & Young укажува на позитивните ефекти што ги имаа регулативите, субвенциите и стимулациите во однос на поттикнувањето на усвојувањето на електрични автомобили…. но дури и со субвенции, трошоците сè уште се една од најголемите бариери за масовно усвојување. Во просек, ЕВ чинат повеќе од една четвртина повеќе од моделите со мотори со внатрешно согорување, меѓутоа, нивните трошоци за сопственост се пониски со текот на времето – нешто за што купувачите на автомобили не се широко свесни, истакнува EY“.
Светскиот економски форум, исто така, забележа како доцнењето во изградбата на инфраструктура за наплата продолжува да влијае на пазарот.
„Ernst & Young предвидува дека посвојувањето ќе застане без значителни инвестиции во јавните мрежи на брзи полначи за оние кои не можат да полнат дома или треба да надополнуваат на подолги патувања. Ова ќе бара отстранување на бирократијата, побрзи одобренија од локалните власти и пристапни мрежни приклучоци од комуналните мрежи, велат од EY“, велат од WEF.