Летната туристичка сезона во Будва, Црна Гора, која традиционално оживува со пристигнувањето на топлите денови и сончевите зраци, оваа година се соочува со невидени предизвици.
Сопствениците на ресторани и локалните бизниси, кои се потпираат на приливот на туристи, изразуваат загриженост поради значителниот пад на посетителите.
Според изјавите на сопствениците на ресторани, сезоната која обично започнува во јуни, оваа година неочекувано започнала во август, оставајќи ги многумина во неверување и со значително намалени приходи.
Плажите, кои обично се преполни со туристи во потрага по сонце и море, останале полупразни сè до крајот на јули.
Оваа ситуација, иако идеална за оние кои сакаат мир и тишина, претставува сериозен удар за локалната економија.
Туристите кои сепак одлучиле да го посетат градот Будва, според извештаите, претпочитале поевтини опции за храна како што се пазарите и брзата храна, наместо традиционалните ресторани.
Оваа промена во потрошувачките навики дополнително ја зголемува загриженоста на сопствениците на ресторани, кои се соочуваат со празни маси и намален обрт.
Туристичката организација на Будва признава дека очекувањата за оваа сезона биле многу поголеми и дека ситуацијата бара итни мерки за подобрување.
Со оглед на тоа што сезоната е значително скратена, а септемвриските посетители традиционално помалку трошат, прашањето е како ќе се справат бизнисите кои зависат од туризмот.
Во овој контекст, се разгледуваат различни стратегии за привлекување на посетители и стимулирање на локалната економија, вклучувајќи и можни попусти и специјални понуди.
Со цел да се разбере полната слика на оваа криза, потребно е да се анализираат и широките економски трендови, како и специфичните предизвици со кои се соочува Црна Гора.
Од една страна, постојат глобални фактори како што се економските последици од пандемијата и промените во патувачките навики, додека од друга страна, локалните фактори како што се цените и квалитетот на услугите, исто така играат значајна улога.
Во овој момент, сите очи се вперени кон идните месеци и потенцијалните решенија кои би можеле да ја вратат Будва на патот на просперитетот и да ја обноват нејзината репутација како една од најпосакуваните дестинации на Јадранот.