
Сѐ повеќе младенци во последниот период се одлучуваат за кум или кума да го изберат својот брат или сестра, но теологот открива дали тоа е дозволено при црковна венчавка.
Необичен тренд се појави меѓу младенците во Србија, па често за сведок на граѓанската венчавка избираат брат или сестра. Теологот Предраг Ѓокиќ за Informer истакнува дека црквата не дозволува вакви работи при црковното венчавање.
- Земањето брат или сестра за кум или кума не е дозволено при црковна венчавка. Такви работи навистина не се практикуваат. Овие „обичаи“ потекнуваат од протестантските и евангелистичките цркви – истакнува теологот Ѓокиќ.
Според него, истите правила важат и за браќа и сестри од страна на стрико, тетка или вујко.
- Кај нас, кум е оној што го крштава детето, но изразот „венчален кум“ брзо се прошири во нашиот народ, иако тоа всушност означува сведок на церемонијата на венчавање. Ние тој сведок го нарекуваме кум, а неговата улога е да сведочи при световното врзување на две личности. Како што родениот брат или сестра не можат да бидат сведоци, истото важи и за браќа и сестри од вујко, тетка, стрико и сл. – објаснува теологот.
Популарниот светски тренд на двојно венчавка, каде два пара младенци си бидат сведоци едни на други, не е дозволен во Српската православна црква.
- Популарниот западен тренд на двојни венчавки, каде еден пар младенци на другиот му бидат сведоци, а потоа се заменуваат во улогите, не е прифатлив кај нас и црквата не практикува такви венчавки – заклучува теологот Ѓокиќ.