
Онлајн купувањето во ЕУ продолжува да расте, со повеќе луѓе кои купуваат стоки и услуги онлајн од кога било досега. Претходната година, 77 отсто од онлајн клиентите купиле и нарачале стока или објекти за нивна сопствена употреба на интернет, што е зголемување за 59 отсто во споредба со пред десет години, во 2014 година.
Помеѓу 2024 и 2029 година, Forrester предвидува зголемување на онлајн продажбата во Европа. Очекува дека онлајн продажбата ќе порасне на 565 милијарди евра во 2029 година. Онлајн продажбата, исто така, ќе заземе поголем дел од вкупната продажба на мало.
Додека електронската трговија во Европа се очекува значително да порасне, офлајн малопродажбата ќе се зголемува со побавна стапка. До 2029 година, офлајн продажбата на мало се предвидува да расте со сложена годишна стапка на раст од само 1,7 проценти. Во 2023 година таа стапка сè уште беше 4,1 отсто, а во 2022 година беше 8,9 отсто.
Овој нагорен тренд ја одразува зголемената важност на е-трговијата, но исто така предизвикува загриженост за синџирите на снабдување и поплавата од евтини увозни производи кои влегуваат во Европа.
Најголем пораст на онлајн купувањето е забележан во земји како Романија, Унгарија и Литванија, каде што купувањето преку Интернет порасна за повеќе од 35 процентни поени во последната деценија.
Ирска води во ЕУ со 96% од корисниците на интернет кои купуваат онлајн, а веднаш зад неа следат Холандија (94%) и Данска (91%).
На другиот крај на скалата, Бугарија бележи најниска стапка од 57%, со малку повисока стапка на Италија и Романија од 60%.
Потрошувачите продолжуваат да ги фаворизираат облеката, обувките и додатоците, при што 45% од онлајн купувачите ги купиле овие артикли во последните три месеци.
Следуваат испораките на храна од ресторани и синџири за брза храна (21%), потоа козметичките и велнес производите (20%).
Набавките поврзани со домот се исто така силни, со мебел, додатоци за домот и предмети за градинарство сочинуваат 19% од неодамнешните нарачки. Други популарни категории вклучуваат спортска опрема, печатени книги и здравствени додатоци, секоја со 16%.
Континуираниот пораст на е-трговијата врши поголем притисок врз логистиката и синџирите на снабдување, при што магацините, транспортните мрежи и услугите за испорака на последната милја работат понапорно за да бидат во чекор со побарувачката.
Сепак, се појавува нов предизвик: огромниот обем на евтин увоз од кинеските трговци на мало како што се AliExpress, SHIEN и Temu, кои наскоро би можеле да се соочат со построги регулативи во Европа.
Извор: pari.com.mk