ТРИ фрази кои треба да се избегнуваат на работа бидејќи ни го намалуваат кредибилитетот
Совети

ТРИ фрази кои треба да се избегнуваат на работа бидејќи ни го намалуваат кредибилитетот

29. 09. 2025.

Кејт Мејсон, доктор на науки и поранешна светска шампионка во дебатирање, знае дека начинот на кој комуницирате може да биде подеднакво важен колку и самата порака. Мејсон, која живее во Сиднеј, Австралија, поминала десет години работејќи во комуникации во компании како Google и YouTube пред да стане извршен коуч и во 2017 година да ја основа својата фирма за стратешки комуникации, Hedgehog + Fox.

Преку работата како комуникациски коуч, Мејсон забележала образец кој го нарекува „синдром наметнување“: многу професионалци, особено жени, премногу се свесни дека не сакаат да „сметаат“ или да „бодат в очи“ на работа, што често доведува до тоа да молчат и да ги потценуваат сопствените успеси.

Овие навики на самопонижување имаат „подмолен ефект врз нивната работа и нивниот професионален углед“, вели Мејсон.

„Тоа води до потценување на себеси и на сопствената работа по тој принцип“, продолжува таа.

Целта на Мејсон во истакнувањето на овие обрасци на комуникација не е да укаже „на сè што правиме погрешно“, туку да понуди ресурси на лидерите, особено на жените, кои сакаат да ги сменат своите комуникациски навики.

„Тоа е повеќе како љубезно признавање: ова е нешто што постои, и ако не ви користи, можеби ќе сакате малку да експериментирате“, вели Мејсон.

Таа ги споделува своите главни увиди во својата прва книга Powerfully Likeable: A Woman’s Guide to Effective Communication, која беше објавена претходно овој месец. Еве три фрази кои Мејсон препорачува сите професионалци да ги избегнуваат на работа, заедно со подобри алтернативи:

„Ми треба само секунда“
Луѓето кои ја користат оваа фраза често делуваат од „многу љубезен, емоционално свесен импулс“ за да покажат почит кон туѓото време, објаснува Мејсон. Во реалноста, започнувањето разговор со „Ќе трае само секунда“ може да има спротивен ефект.

Прво, „поставивте очекување кај другата личност дека ќе биде многу брзо“, вели Мејсон, но „ништо всушност не трае секунда“. Давањето нереален временски оквир може да го иритира или разочара соговорникот, додава таа.

„Таа личност, по неколку минути, веќе е малку иритирана бидејќи мисли: ‘Чекај, ова требаше да трае само секунда.’“

Покрај тоа, фразата поставува и очекување дека она што имате да го кажете е минорно или неважно, што може да ја намали вашата вистинска порака. Подобар начин да го изразите вашиот барање е: „Планирам да одвојам еден час следната недела за да разговараме за А, Б и Ц. Известете ме дали тоа време ви одговара.“

„Одеднаш делувам како да доаѓам со нешто сериозно и вредно, што го оправдува нашето време“, вели Мејсон за CNBC.

„Нема врска ако не можеш“
Оваа фраза често се користи за да се „омекне“ директното барање, но обично не е сосема точна.

„Често постои итна работа“, вели Мејсон. „Ретко кога поставуваме барање и навистина мислиме: ‘Ќе видиме ако се јават.’“

Кога ќе кажете „Нема врска ако не можеш“, испраќате порака дека вашето барање е со низок приоритет, што може да доведе да не се сфати сериозно.

Мејсон предлага да ја прецизирате целта и временскиот рок на вашето барање. На пример: „Би била благодарна ако можете да ги испратите вашите измени до попладнево, бидејќи конечниот нацрт е предвиден за утре.“

Како што наведува Мејсон во својата книга, психолошка студија од 1970-тите покажала дека луѓето почесто исполнуваат барање ако им се даде причина зошто тоа е важно.

„Не сум експерт, ама…“
Оваа фраза веднаш го намалува вашиот кредибилитет. Започнувањето со „Не сум експерт“ го намалува вашиот авторитет и испраќа сигнал на несигурност: „Веднаш го намалува вашиот статус“, објаснува Мејсон. Луѓето често ги потценуваат своите успеси кога се чувствуваат несигурно, особено ако се чувствуваат „издвоени“ во група.

Без разлика дали сте најмладите во просторијата или нови во компанијата, „било кое тоа чувство на нерамнотежа прави да бидете хипер-свесни“, вели Мејсон. Свесноста за своето место во професионалната хиерархија не е нужно лоша, но наместо да ја намалувате својата вредност, таа препорачува да ги прифатите уникатните квалитети што ги носите.

„Не сте вработени затоа што имате иста експертиза како тој потпретседател или извршен директор. Вработени сте поради вашата експертиза.“

Ослонувањето на своите сили може да биде „навистина оснажувачко“, вели Мејсон.

„Кога ќе сфатите дека ова е причината поради која сте вработени и вредноста што можете да ја донесете, тоа ви помага да се ослободите од голем дел од таа анксиозност поврзана со хиерархијата и статусот.“