Прва фаза од капитален проект
Проектот претставува прва фаза од планот за модернизација на централното градско подрачје и треба значително да го растовари сообраќајниот метеж во овој дел од градот.
Според распишаната јавна набавка, подземната сообраќајница ќе се простира од раскрсницата со булеварот „Митрополит Теодосиј Гологанов“ до раскрсницата со булеварот „11 Октомври“ и булеварот „Борис Трајковски“.
Сообраќајницата ќе има вкупно шест ленти – четири за двонасочен автомобилски сообраќај и две за јавен превоз, со дополнителни пешачки патеки.
Рок и услови за изведба
Носителот на проектот ќе биде должен да ги заврши градежните активности во рок од 90 календарски дена по добиениот налог за воведување во работа.
Целиот договор со избраниот изведувач ќе трае една година, со што се очекува проектот да биде реализиран во текот на 2026 година.
Сите заинтересирани економски оператори можат да достават понуди најдоцна до 15 декември 2025 година во 10:00 часот, кога е планирано и јавното отворање на понудите.
Нови кружни тека и олеснување на сообраќајот
Покрај подземниот булевар, во рамките на проектот се предвидува изградба на три нови кружни тека:
• кај поранешна „Нова Македонија“,
• на булевар „Кочо Рацин“,
• и на улицата „Железничка“.
Со нивната реализација се очекува побезбеден, побрз и поуреден проток на возила, согласно со современите европски стандарди.
Долгогодишна идеја што конечно се реализира
Идејата за подземна сообраќајница низ центарот на Скопје потекнува уште од 2014 година. Првично беше предвидено нејзиното подземно поврзување на сообраќајниците околу Владата со оние кај Народната банка, со цел растоварување на метежот во централното градско подрачје.
Со новата фаза, булеварот „Македонија“ ќе добие модерно решение што ќе го поврзе центарот со јужниот дел на градот, додека пешачките и јавните простори ќе станат попространи и побезбедни за граѓаните.
