„Клиентот е секогаш во право“ – оваа изјава е мантра на услужните индустрии. И тоа воопшто не е точно, според Business.com.Не секој што плаќа за вашите стоки или услуги е добар за вашиот бизнис. Секогаш има манипулатори и токсични клиенти кои сакате да ги избегнете, без разлика колку пари ви се потребни. Овие ќе ве чинат и време и пари. Многу.
Не мора да го задржувате секој клиент. Подобро е да се посветите на оние кои се среќни и задоволни отколку да се трудите да им угодите на сите. Можете дасе откажете од оние кои се лоши за вашиот бизнис, наместо да трошите ресурси за секој нивен каприц.
Кои се знаците дека вашиот клиент не вреди за вас? Не одлучувајте веднаш дека клиентот е лош, туку внимателно проценете ги околностите и дури потоа одлучете дали ќе продолжите да работите со него или не.
1. Клиентот е неразумен
Ова се разликува од клиент до клиент, но ќе го знаете кога ќе го видите. Тоа може да биде, на пример, клиент кој бара инстант резултати и очекува сè да се направи веднаш, а не се грижи за вас или за другите клиенти.
Ако клиентот е генерално неразумен, учтиво кажете му дека повеќе не сте во можност да ги задоволите неговите потреби и дека најдобро би било тој да бара решенија на друго место.
2. Клиентот е микроменаџер
Микроменаџирањето е скапо за вас и, на крајот, за вашите клиенти. Ако мислите дека сте вистинската личност за таа работа и дека клиентот има добра причина зошто ве избрал, не дозволувајте да ви се меша во работата.
Во ред е ако клиентот сака да биде информиран и да дава предлози за вклучување во проектот, но ако сака сè да биде на свој начин, тоа е премногу. Ќе останете само со фрустрација, а клиентот сепак ќе биде незадоволен.
3. Клиентот не плаќа
Има премногу такви, особено во услужните индустрии. Најлоши се оние кои го прекинуваат контактот кога се обидувате да наполните и се чувствувате како да правите нешто грубо.
Секогаш ќе има такви кои мислат дека вашиот производ или услуга не вреди за нивните пари. Или оние кои имаат проблеми со готовината, па мислат дека сте ја изгубиле желбата да бидете обесштетени за трудот. Дајте им јасно дека тоа не е така и побарајте плаќање.
Ако и понатаму упорно не плаќаат или нудат непристојно малку пари, откажете ја нивната соработка. Тие не вредат за мака.
4. Клиентот е навредлив или непријатен
Добредојдовте во тажниот свет на услужните индустрии. Најголемото зло во бизнисот: клиент кој мисли дека личноста од другата страна не е човечко суштество.
Ако некој ги злоупотребува вашите луѓе или ја прави работата непријатно искуство, ослободете се од нив. На вашата компанија повеќе и е потребна лојалноста на своите вработени отколку на баран клиент кој не знае ни како да покаже основна пристојност.
5. Клиентот ви одзема премногу време
Ако некој ви допира премногу често и ви одзема повеќе време отколку што треба на клиентот, можеби е време да се збогувате. Овие клиенти обично спаѓаат во две категории:
Мрзливи клиенти. Немаат проблем да ви се јават и да ве малтретираат за едноставен проблем кој е веќе решен на вашата веб-страница или сте разговарале претходно. Тие имаат потенцијал бескрајно да ги исцрпат вашите ресурси доколку не се ослободите од нив.
Клиенти со реални проблеми. Имаат проблеми кои треба да се решат. Треба да го разберете опсегот на тие проблеми и дали вредат вашето време, бидејќи прекумерното работење со нив може да ве оддалечи од целите на вашата компанија. Ако одлучите дека клиентот не вреди вашето време, откажете го. Ќе ги зачувате ресурсите на вашата фирма за повеќе вредни напори.
6. Клиентот се заканува
Секогаш има такви кои се закануваат дека ќе ви ја откажат соработката. Тоа е тактика за исплашување да ве натера да им пристапите на работите од нивна гледна точка. Немојте да бидете заложници на такви непрофесионални клиенти. Ако тие инсистираат на тоа како некој друг може да ја заврши работата подобро од вас, тогаш зошто не прават бизнис со нив?
Понекогаш клиентот може да се закани дека ќе ве уценува на социјалните мрежи. Не ја потценувајте нивната моќ, но не попуштајте ако сте во право. Интернетот знае да биде фер кон насилниците кои тоа го заслужуваат.
Значи, колку што ви треба секој клиент, бидете сигурни со кого ќе започнете бизнис. Погрешниот клиент може да ве чини повеќе отколку што очекувате.
Погрижете се вашите клиенти да бидат како наведените. Можеби на некои од нив им давате повеќе труд отколку што заслужуваат.