Продажба на автомобили во Европа: Кои брендови растат, а кои опаѓаат?
Актуелно

Продажба на автомобили во Европа: Кои брендови растат, а кои опаѓаат?

25. 09. 2025.

Европската автомобилска индустрија се соочува со предизвици од новите тарифи, конкуренцијата од Кина и преминот кон електрични возила. Еве како ќе се промени рамнотежата на моќ во европската автомобилска индустрија во 2025 година.

Европските производители на автомобили се соочуваат со тарифи и жестока конкуренција додека транзитираат кон електрични возила (EV).

Додека претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, се подготвува да се сретне со лидерите во индустријата во петок за да разговара за иднината на автомобилската индустрија, новите бројки за продажбата и пазарниот удел покажуваат како се менува секторот.

Европската автомобилска индустрија е под голем притисок - попречена од тарифите наметнати од Трамп, жестоката конкуренција од Кина и високите трошоци за усогласување со домашните правила за усвојување на електрични возила.

Секторот, кој сочинува над 7% од БДП на ЕУ и вработува повеќе од 13 милиони луѓе, е сè повеќе под притисок да остане конкурентен, а воедно да го носи и финансискиот товар од транзицијата кон почиста мобилност.

Следните чекори на ЕУ во одговорот на овие предизвици ќе бидат клучни во обликувањето на иднината на автомобилската индустрија, еден од најважните сектори во регионот.

Продажба на автомобили во ЕУ низ бројки

Според најновите податоци од Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), регистрациите на нови автомобили во ЕУ се намалија за 0,7% во првите седум месеци од 2025 година во споредба со истиот период минатата година.

Сепак, во јули 2025 година, продажбата се зголеми за 7,4%, при што Volkswagen и Renault забележаа значителен раст, додека Stellantis падна. Tesla, од друга страна, забележа пад на продажбата за дури 40,2%.

Во првите седум месеци од оваа година, во ЕУ беа регистрирани повеќе од еден милион електрични возила на батерии.

Приклучните хибриди го забележаа својот најголем раст од јануари 2023 година, додека електричните автомобили на батерии го забележаа својот најголем пораст од август минатата година, според ACEA.

Три од четирите најголеми европски пазари, кои заедно сочинуваат повеќе од 60% од регистрациите на електрични возила, забележаа раст во првите седум месеци од 2025 година, предводени од Германија (+38,4%), Белгија (+17,6%) и Холандија (+6,5%).

Регистрациите на електрични, хибридни и plug-in хибридни возила се зголемија за 39,1%, 56,9% и 14,3% соодветно, и заедно сочинуваат речиси 60% од вкупните регистрации во ЕУ, во споредба со 51,1% во јули 2024 година.

Tesla изгуби 40,2% од својата продажба во Европа на годишно ниво, намалувајќи го својот пазарен удел од 1,3% на 0,7%.

Во исто време, кинескиот производител BYD ја зголеми својата продажба повеќе од трипати, освојувајќи 1,2% од пазарот и престигнувајќи ја Tesla во регионот за прв пат.

Германските брендови се меѓу оние кои најмногу страдаат од протекционистичките трговски политики, бидејќи повисоките тарифи веќе влијаат врз нив низ целиот синџир на снабдување.

Фолксваген, особено, треба да го намали вишокот капацитет на фабриките и трошоците за реструктуирање за да биде во чекор со кинеските конкуренти како што е BYD.

„Ја поздравуваме конкуренцијата затоа што таа ги стимулира иновациите“, изјави претставник на компанијата за Euronews.

„Сепак, јасно е дека кинеските конкуренти во Европа мора да се прилагодат на специфичните пазарни барања и не можат едноставно да усвојат технологии од Кина без адаптација“, додаде тој.

Новите царини ги фрлаат европските производители во неизвесност, што им оневозможува со сигурност да планираат за идните трошоци, стабилноста на синџирот на снабдување и реакциите на пазарот.

Групацијата „Фолксваген“ е уверена дека ќе се соочи со зголемената меѓународна конкуренција, вклучително и од Кина, и ја гледа како можност, соопшти компанијата, поздравувајќи ја неодамнешната заедничка изјава на Европската комисија и владата на САД.

Германските производители претрпеа милијарди загуби откако претседателот Трамп во април воведе царина од 27,5% за европските автомобили. Иако царината подоцна беше намалена на 15%, новата стапка сè уште не стапила на сила.

„За да се гарантира ретроактивна примена на царинското ниво од 15% за увоз на автомобили од ЕУ во САД од 1 август, американската администрација сега треба да ги започне потребните административни процедури, откако Европската комисија ќе ги исполни потребните услови за ретроактивна примена. Ова е единствениот начин да се избегнат повисоки трошоци за компаниите“, изјави претставник на Фолксваген.

Извор: faktor.mk